با حضور جمعی از اندیشمندان، پژوهشگران و هنرمندان عرصه تجسمی کشور برگزار می‌شود:

فرایند دستیابی به بیانی نو در گفتمان بینامتنی نگارگری و مجسمه‌سازی

فرایند دستیابی به  بیانی نو در گفتمان بینامتنی نگارگری و مجسمه‌سازی

نشست تخصصی «فرایند دستیابی به بیانی نو در گفتمان بینامتنی نگارگری و مجسمه‌سازی» با همکاری فرهنگستان هنر، حوزه هنری و موسسه مکتب نگارگری کمال‌الدین بهزاد، روز چهارشنبه ۲۶ دی‌ ۹۷ از ساعت ۱۴ تا ۱۶، با حضور آقایان؛ دکتر محمدعلی رجبی (پژوهشگر و عضو گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر)، دکتر حسین عصمتی (مدرس دانشگاه) و خانم‌ها؛ دکتر سیده راضیه یاسینی (رئیس پژوهشکده هنر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) و دکتر مینا صدری (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

قرار گرفتن در مدار پیشرفت و توسعه ملی در عین توجه به مقتضیات حیات ذوقی و تعلقی زمانه، مستلزم شناسایی بن‌مایه‌های سنت هنری و ترکیب و پیوند آن‌ها است. در این میان، دگرگونی در عین دوام‌یافتگی، نوآوری‌های فردی و انعطاف تدریجی هنرهای سنتی علاوه بر زنده نگه داشتن محتوا و برد معنوی خاطره، حفظ گوهر هویت ایرانی را تضمین می‌نماید.

این نشست با هدف مباحثه در خصوص معرفی راهبرد عملی احیاء هنرهای سنتی در عین حفظ اصالت ارزش‌های آن، به تشریح دستاورد پژوهش عملی در آثار دو تن از هنرمندانی می‌پردازد که در گفتمان بینامتنی نگارگری و مجسمه‌سازی به بیانی نو دست یافته‌اند.

شرکت در این نشست برای عموم علاقمندان آزاد است.

مکان برگزاری: فرهنگستان هنر(ولیعصر، پایین‌تر از طالقانی، شماره ۱۵۵۲) 


از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید