تفاهمنامه همکاری میان پژوهشگاه و مرکزتحقیقات سیاست علمی کشور امضا شد

تفاهمنامه همکاری میان پژوهشگاه و مرکزتحقیقات سیاست علمی کشور امضا شد

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، تفاهنامه همکاری پژوهشی میان پژوهشگاه و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با هدف گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و در راستای ارتقای جایگاه مرجعیت علمی کشور در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های دو طرف منعقد شد.

طی نشستی که ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و با حضور روسای دو مرکز برگزار شد، تفاهمنامه همکاری علمی- پژوهشی میان پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به  امضا رسید. در این نشست، دکتر وحید احمدی ضمن ارائه معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور آمادگی این مرکز را برای همکاری پژوهشی در حوزه‌های مشترک به ویژه در حوزه ترویج علم و آینده‌نگری در نظام فرهنگی اعلام کرد و بر اجرایی‌شدن تفاهمنامه تأکید نمود. رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور فرهنگ و هنر را یکی از پایه‌های نظام نوآوری دانست و افزود: برای ارزیابی وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه، صرفا از منظر کیفی نمی‌توان اقدام کرد و نیازمند شاخص‌های کمی نیز در این حوزه هستیم. دکتر احمدی با اشاره به گسترش فناوری‌های ارتباطی در جهان معاصر، به لزوم تفکر درخصوص تهیه نرم‌افزارهایی که به بهبود زندگی مردم کمک کند، تاکید کرد و گفت: باید نگرشی ملی به فرهنگ و علم و فناوری و نوآوری داشته باشیم.

در این جلسه، دکتر سلگی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پژوهشگاه، به زمینه‌های مشترک همکاری دو مرکز اشاره کرد و گفت: در حوزه علم، فرهنگ و فناوری می‌توانیم از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم. رئیس پژوهشگاه وجه سیاستگذاری را یکی از وجوه اقدامات مشترک دو مرکز دانست و با توجه به مآموریت دو نهاد، خواستار هم‌افزایی در این زمینه شد.

در انتهای جلسه تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به امضاء رسید.

براساس تفاهنامه همکاری مشترک، تولید مستندات علمی و پژوهشی با کیفیت و محتوای درخور تراز ملی و بین­المللی درحوزه‌‌های فرهنگی، مدیریت و سیاستگذاری و دیگر حوزه­های مرتبط با فعالیت‌‌های دو طرف، ایجاد ورودی­های مناسب برای سیاست­گذاری دولت در زمینه علم، فناوری، فرهنگ و نوآوری به منظور ارتقای سیاست‌ها و افزایش نقش متخصصان در حوزه­های علم، فناوری، فرهنگی و نوآوری در تصمیمات کلان ملی جزو اهداف همکاری مشترک است.




از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید