شاخص‌های برترین‌های تبلیغات ایران شناسایی شد

شاخص‌های برترین‌های تبلیغات ایران شناسایی شد

گزارش فرهنگی «شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های برترین‌های تبلیغات ایران» ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، تهیه شد.

هدف اولیه این پژوهش تبیین نگرش مصرف‌کنندگان جوان نسبت به تبلیغات است. به استناد این پژوهش، نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به تبلیغات یکی از شاخص‌های مؤثر در اثربخشی تبلیغات است؛ زیرا توانایی شناختی مصرف کننده نسبت به تبلیغات در افکار و احساسات آن‌ها ظاهر می‌شود و متعاقباً بر نگرش آن‌ها نسبت به تبلیغات تأثیر خواهد داشت. بدین‌منظور شناسایی شاخص‌های برترین‌های تبلیغات در بخش دیداری و شنیداری را در دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران در دستور کار خود قرار داده است.

جامعه آماری این تحقیق ۲۰ نفر از متخصصان ۱۰ شرکت برتر در دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات در ایران مربوطه به بخش دیداری و شنیداری هستند.


این تحقیق که به اولویت‌بندی شاخص‌های برترین‌های تبلیغات ایران پرداخته است، در بخش دیداری و شنیداری ابعاد مبتنی بر فیلم تبلیغاتی، فیلم سینمایی، پادکست، آنونس، آگهی تلویزیونی با رویکرد فرهنگی، آگهی تلویزیونی با رویکرد آموزشی، آگهی تلویزیونی با رویکرد رئال و انیمیشن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تاثیر هر یک بر تبلیغات رادیویی و تلویزیونی را بررسی کرده است.

این پژوهش در پایان نتیجه می‌گیرد که آگهی با رویکرد رئال، انیمیشن، آگهی تلویزیونی با رویکرد آموزشی، آنونس، فیلم سینمایی و فیلم تبلیغاتی جزء شاخص‌های موثر بر تبلیغات دیداری و شنیداری محسوب شده و هر یک به تنهایی بر تبلیغات دیداری و شنیداری تاثیر دارند و از سوی دیگر پادکست و آگهی تلویزیونی با رویکرد فرهنگی به تنهایی بر تبلیغات تاثیر ندارند و نهایتاً مشخص شده که در اولویت‌بندی شاخص‌های تبلیغاتی، انیمیشن اولین رتبه را به خود اختصاص داده است.



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید