آخرین نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نشان می‌دهد:

کاهش نگرانی مردم از ابتلا به کرونا

کاهش نگرانی مردم از ابتلا به کرونا

یافته‌های موج دوم نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با عنوان «بررسی دیدگاه مردم درخصوص کرونا» منتشر شد.

بنا به اعلام روبط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، داده‌های این نظرسنجی با استفاده از پرسشنامه و به صورت تلفنی در۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ تا ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ گردآوری شده است. جامعه آماری این نظرسنجی را شهروندان ۱۸ سال و بالاتر ساکن در شهر و روستاهای کشور تشکیل داده و ۲۱۱۲ نفر به روش تصادفی انتخاب شده و مورد پرسش قرار گرفته‌اند.

به استناد این نظرسنجی، نزدیک به نیمی از پاسخگویان (۴۹.۳ درصد) نگران ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده‌­شان به بیماری کرونا هستند. از سوی دیگر ۲۹.۷ درصد افراد پاسخگو چندان نگران مبتلا شدن خود یا نزدیکانشان به ویروس کویید ۱۹ نیستند. ۲۰.۲ درصد افراد نیز تا حدی از ابتلای خود یا اعضای خانواده‌شان به این ویروس احساس نگرانی می‌کنند.

همچنین بر اساس نتایج به دست آمده، زنان بیشتر از مردان نگران ابتلای خود یا اعضای خانواده‌­شان به کرونا هستند. در نهایت تمام رده­‌های سنی و تحصیلی و پاسخگویان شهری و روستایی در این زمینه نزدیک به هم می­‌اندیشند و بیشتر نگران مبتلاشدن خود یا خویشان‌شان به ویروس کویید ۱۹ هستند. 

مقایسه نتایج نظرسنجی پژوهشگاه در فروردین و خرداد امسال نشان می­دهد، نگرانی از ابتلای شهروندان (یا اعضای خانواده­شان) به ویروس کرونا کاهش ۱۰ درصدی داشته است. از سوی دیگر جمعیتی که چندان نگران ابتلای خود یا خویشان‌شان به این ویروس نبوده­‌اند، تفاوتی نکرده است (میزان نگرانی این گروه تنها ۱.۱ درصد کاهش یافته است).

در این نظرسنجی، از پاسخگویان درباره راه‌های درمان کرونا نیز پرسش شد. اکثریت پاسخگویان (۷۴.۲درصد) به علم پزشکی برای درمان کرونا اعتماد دارند و تنها ۶.۴ درصد افراد پاسخگو به روش­های پزشکی برای درمان کرونا بی‌اعتمادند. ۱۶.۹ درصد پاسخگویان نیز تا حدی به علم پزشکی برای درمان این بیماری اعتماد دارند.


طبق این نظرسنجی، ۴۶.۳ درصد افراد پاسخگو به طب سنتی برای درمان کرونا اعتماد کمی دارند، این در حالی است که ۲۵.۵ درصد پاسخگویان میزان اعتمادشان به این روش را در سطح زیاد ارزیابی کرده‌­اند. ۲۰.۸ درصد افراد نیز تا حدی به روش طب سنتی برای درمان کرونا اعتماد دارند.

براساس این نظرسنجی، ۶۰.۱ درصد افراد پاسخگو برای معالجه ویروس کرونا به دعا و نیایش باور دارند. از سوی دیگر ۲۰.۲ درصد پاسخگویان میزان اعتماد خود به دعا کردن برای مداوای این ویروس را کم ارزیابی کرده­اند. ۱۶.۳ درصد افراد نیز تا حدی به دعا و نیایش برای درمان کرونا معتقدند. 



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید