لادن حیدری در نشست «نقش و جایگاه مادران در مدیریت بحران‌ها»:

مهمترین دستاورد کرونا، اثبات نقش پررنگ زنان در مدیریت بحران بوده است

مهمترین دستاورد کرونا، اثبات نقش پررنگ زنان در مدیریت بحران بوده است

نشست «نقش و جایگاه مادران در مدیریت بحران‌ها» یکشنبه ۱۲ بهمن ماه ۹۹ با حضور لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حیدری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این نشست ارزشمند گفت: وقتی در مورد نقش زنان صحبت می شود، هیچ کس منکر آن نبوده و نیست، ولی زنان همیشه از دیده نشدن نقش شان شکایت دارند، به طور مثال اگر با بانوان خانه دار صحبت کنیم از اینکه نقش های کلیدی شان در تربیت فرزندان و مدیریت امور خانواده نادیده گرفته می شود شکایت دارند و معتقدند صرفا کارهای پیش پا افتاده آنان دیده می شود. در محل کار نیز در مشاغل اجتماعی به کرات شنیده می شود که زنان برای احراز پست های مدیریتی بسیار با مشکل مواجه هستند، حتی در رده های کارشناسی و مدیریت میانی کار اصلی بردوش زنان است ولی عرضه آن به نام مردان تمام می شود.

وی با اشاره به اهمیت انقلاب و نقش زنان در الگوهای اسلامی گفت: پس از انقلاب اسلامی ما زنان به جایگاه واقعی خود نزدیک شده ایم و هنوز جادارد که توانمندی های خود را نشان دهیم؛ در همین مسیر و مدار هم جلو رفتیم و الحمدالله اسلام نه تنها به این مساله کمک کرده، بلکه به نقش واقعی زنان بیشتر اشاره نموده است. هم در مشاغل اجتماعی هم در مدیریت خانواده که اگر به الگوهای اسلامی برگردیم مسیر درست را خواهیم یافت.

حیدری در خصوص توانمندی زنان گفت: به کرات شنیده ایم که خانمها توان این را دارند تا در لحظه به چند موضوع پرداخته و به همه چند موضوع احاطه داشته باشند. خداوند در وجود این موجود ظریف، این توانایی را نهاده که آقایان کمتر از آن برخوردارند یا برخوردار نیستند. این توانمندی به زنان کمک می کند تا نسبت به مسایل اشراف کافی داشته باشند، تصمیم گیری کنند و برای رسیدن به هدف جدید که جایگزین هدف قبلی شده، برنامه ریزی داشته باشند، نظارت کنند و امور را پیش ببرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع در ادامه بیان کرد: در مساله کرونا که به نوعی بحران نامیده می شود، دیدیم مدیریت زنان نقش بسیار کلیدی و به سزایی در امر خانواده، قرنطینه، رعایت مسایل بهداشتی و مدیریت امور خانواده داشته باشند. اگرچه می گویند زنان نسبت به مردان، در مقابل کرونا مقاوم تر هستند، ولی واقعیت این است که زنان توجه بیشتری به مسایل بهداشتی دارند و برای سلامتی خانواده و خودشان نظارت و مدیریت بیشتری انجام می دهند. پژوهش ها نشان می دهد به دلیل توجه زنان به امور بهداشتی، مدیریت بهتر و مراجعه بهنگام به پزشک؛ میزان ابتلا و فوتی زنان بسیار کمتر بوده که این امر نشان می دهد زنان در مدیریت این بحران موفق تر عمل کرده اند.

حیدری در خصوص مدیریت زنان در شرایط بحرانی افزود: در شبکه های اجتماعی بارها شاهد آمارهای ارایه شده از اقدامات مدیران زن در مسوولیت های اجتماعی مانند رییس جمهور یا نخست وزیر بوده ایم که موفق تر عمل کرده اند. علاوه بر مدیریت امور، در امر پزشکی نیز این توانمندی مشهود است. زنان پایبندتر به اصول هستند، هم در رعایت اصول بهداشتی و هم در مدیریت بحران موفق تر هستند. کرونا مهمترین دستاوردی که برای ما زنان داشته اثبات نقش پررنگ زنان در مدیریت بحران بوده است.


منبع خبر




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید