ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ترجمه می‌شود:

صدای کودکان را بشنویم: سیاست اجتماعی برای سده‌‏ای جدید

صدای کودکان را بشنویم: سیاست اجتماعی برای سده‌‏ای جدید

کتاب «صدای کودکان را بشنویم: سیاست اجتماعی برای سده‌‏ای جدید» ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه  و منتشر می‌شود. این کتاب ترجمه کتاب Hearing the Voices of Children: Social policy for a new century به ویراستاری کریستین هَلِت و اَلن پراوت است که در سال ۲۰۰۳ و با ۲۸۱ صفحه منتشر شده است. موضوع کتاب، درباره کودکان در سده‏ جدید است و  بر اهمیت مشارکت کودکان در امور اجتماعی و توجه به آن‌ها در تدوین قوانین، اشاره دارد.

باتوجه به ارتباط وثیق مسأله کودکی با فرهنگ و جامعه، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، طرح مطالعات کودکی را در مرکز طرح‌های ملی خود تعریف کرده است و ترجمه این کتاب نیز، در قالب همین طرح در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.


مطابق یادداشت معرفی مترجم از این اثر، ترجمه این کتاب می‌تواند از منظر جلب مشارکت کودکان و ارتباط آن با مفاهیم توسعه، فقر، رفاه و ... مورد توجه قرار گیرد. هم‌چنین دستگاه‌های سیاستگذار و بخش‌های پژوهشی می‌توانند بر مبنای مباحث طرح شده در این کتاب، به بازنگری در برنامه‌ها و فعالیت‌های خویش بپردازند.

این کتاب مجموعاً در ۴ بخش تدوین شده که «صدای کودکان را بشنویم»، «گفتمان کودکی»، «کودکان و خدمات» و «منابعی برای کودکان» عنوان بخش‌های آن هستند که هریک از آن‌ها موضوع کودکی را از زوایای مختلفی چون سیاست، توسعه جامعه، مسأله رفاه و بیمه، قوانین خانواده، گرایش‏‎های متناقض و هم‏گرا در قانون و سیاست درباره کودکان، فقر و سلامتی کودک در بستر کشورهای انگلستان، فنلاند، آلمان و ... بررسی کرده‌اند.



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید