نتایج پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی ایرانیان در اختیار استانداران کشور قرار گرفت

نتایج پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی ایرانیان در اختیار استانداران کشور قرار گرفت

 گزارش موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در  ایران» در اختیار استانداران کشور قرار گرفت. بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گزارش موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» که پس از ۱۶ سال در کشور با هدف سنجش رفتارهای فرهنگی مردم ایران توسط دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده، همراه با نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار استانداران سراسر کشور قرار گرفت. 

به استناد یافته‌های این پیمایش الگوهای تولید، توزیع و مصرف کالاهای فرهنگی در ایران تغییر کرده که ضروری است این الگوها بررسی و تحلیل شوند.


در این پیمایش تعداد ۱۵.۵۰۰ نفر از افراد بالای ۱۵ سال ساکن شهر و روستا در ۳۱ مرکز استان­، ۸۵ شهر (غیر مرکز استان) و ۵۰۰ روستا مورد پرسش قرار گرفته‌ و سه محور «فعالیت فرهنگی»، «مصرف فرهنگی» و «تقاضای فرهنگی» در قالب مقولاتی چون: فعالیت مذهبی، فعالیت اجتماعی، فعالیت ورزشی، فعالیت تفریحی، فعالیت هنری و دستی، كتاب و كتابخوانی، روزنامه و مجله­‌خوانی، مصرف رادیو، تلویزیون، انواع دیگر رسانه­‌های صوتی تصویری، رایانه، اینترنت، ماهواره و تلفن همراه، سینما و تئاتر، موسیقی، تسهیلات (امکانات) فرهنگی، زمان فراغت و نیازهای فرهنگی، بررسی و سنجش شده است.


 

 


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید