در نشست «نکوداشت سودابه فضایلی» مطرح شد:

تقدیر از سودابه فضایلی به زمان و مکان محدود نمی‌شود

تقدیر از سودابه فضایلی به زمان و مکان محدود نمی‌شود

نشست «نکوداشت استاد سودابه فضایلی» جمعه ۲۲ اسفند ۹۹، با حضور ناصر فکوهی (عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران)، سید احمد محیط طباطبایی (رئیس ایکوم)، پوپک عظیم‌پور (عضو هیأت علمی دانشکده هنر دانشگاه تهران)، علی صحرانورد (مدیر انتشارات جیحون) و حامد هاتف (محقق و پژوهشگر) با همکاری پژوهشکده فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، به‌صورت برخط برگزار ‌شد.

در این نشست که دبیری آن را علیرضا حسن‌زاده، عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برعهده داشت، هریک از سخنرانان از زاویه‌ای خاص به توصیف ویژگی‌ها و آثار سودابه فضایلی در عرصه فرهنگ و ادب فارسی پرداختند که گزارش آن به این شرح است:

سودابه فضایلی: ظرف این ۵۰ سالی که نوشتم و ترجمه کردم، هرگز منتظر نبودم کسی از من تقدیر کند، همان‌طور که تا به حال کسی از من تقدیر نکرده است. هنر یک وجه الهامی دارد و نوعی نوع‌دوستی و خدمت به خلق در آن وجود دارد. یک جمله از یک عارف شنیدم که «پیامد نوع‌دوستی، ناسپاسی‌ست» و برای همین هرگز دنبال اینکه من را تقدیر کنند، نبودم و به همین دلیل کاری که شما با این برنامه، در حق من کردید، من را بسیار ممنون و سپاسگزار کرده است.

ادامه مطلب




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید