صنعت سینمای خانگی در ایران چه تحولاتی را پشت سر می‌گذارد؟

صنعت سینمای خانگی در ایران چه تحولاتی را پشت سر می‌گذارد؟

«بررسی تحولات صنعت سینمای خانگی در ایران» عنوان پژوهشی است که ازسوی سید جمال‌الدین اکبرزاده جهرمی در پژوهشکده هنر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در حال انجام است.

این پژوهش با هدف ارائه چارچوبی برای سیاست‌گذاری در عصر پساهمگرایی، تحولات و بازیگران جدید در عرصه سینمای خانگی ایران را شناسایی و بررسی می‌کند.

به استناد این مطالعه، سينمای خانگی ايران همزمان با ظهور پديده همگرايی رسانه‌ها و گسترش رسانه‌های جديد، با پديده‌هايی چون ديجيتالی‌شدن، اينترنت و تلفن‌های هوشمند، مرتبط شده و به تبع تغييرات جهانی، در حال تجربه تحولات عميقی است. این پژوهش با بیان اینکه ابعاد و پيامدهای تحول در سينمای خانگی ايران همچنان ناشناخته است، اعلام می‌دارد که نهادها، رويه‌ها و سياست‌های موجود، توان انطباق خود با اين وضعيت جديد را تا حد زيادی از دست داده‌اند.


از همین‌رو در صدد است تا عرصه سينمای خانگی ايران و تحولات و بازيگران جديد در آن را مورد شناسايی و بررسی قرار دهد و سپس با در نظر داشتن تجربه ساير کشورها، سياست‌ها و ترتيبات نهادی جديدی را برای رونق بخشيدن به صنعت سينمای خانگی به عنوان بخشی پويا از اقتصاد اطلاعاتی پيشنهاد کند. اين بررسی هر سه بخش توليد، توزيع و مصرف در سينمای خانگی را مورد توجه قرار می‌دهد و در نهايت چارجوبی برای سياست‌گذاری در اين حوزه ارائه می‌کند.



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید