در نشست «فعالیت‌های مذهبی ایرانیان» مطرح شد:

آیین های مذهبی دچار تغییر شده است

آیین های مذهبی  دچار تغییر شده است

نشست علمی «فعالیت‌های مذهبی ایرانیان»، با هدف تحلیل یافته‌های موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی (در بخش فعالیت‌های مذهبی)، دوشنبه 10 خرداد 1400 با حضور احمد شکرچی (جامعه‌شناس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی)، محسن حسام مظاهری (نویسنده و پژوهشگر مطالعات اجتماعی دین) و فاطمه فلاح (عضو شورای علمی طرح ملی مصرف کالاهای فرهنگی) و با دبیری رضا تسلیمی طهرانی (عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایرنا فاطمه فلاح با استناد به یافته‌های موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی با اشاره به روش پیمایش این پژوهش گفت: اطلاعات مربوط به شهروندان ایرانی از طریق پرسشنامه ساختاریافته به صورت مصاحبه رودررو جمع شده است. جمعیت آماری این پژوهش ۱۵ هزار و ۶۰۶ نفر افراد ۱۵ سال به بالا از ۳۱ استان (شهر و روستا) کشور و زمان اجرا نیز یک ماه و در نیمه دوم فروردین و نیمه اول اردیبهشت سال ۱۳۹۸ است.

فلاح گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام گرفته مواردی همچون زیارت اهل قبور، روضه و عزاداری و حضور در زیارتگاه ها و امامزاده ها بیشترین فعالیت و شرکت در مجالس سخنرانی دینی مانند جلسات قرآن و شرکت در نماز جماعت محل کار یا تحصیل کمترین فعالیت مذهبی اعلام شده است.

ادامه مطلب




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید