با ترجمه هوشنگ نایبی منتشر شد:

درآمدی جامعه‌شناختی بر جرم‌شناسی

درآمدی جامعه‌شناختی بر جرم‌شناسی

کتاب «درآمدی جامعه‌شناختی بر جرم‌شناسی» نوشته ایمون کارابین، پام کوکس، مگی لی، کن پلامر و نیگل ساوت با ترجمه هوشنگ نایبی ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

هدف این کتاب، ارائه مبانی جامعه‌شناختی جرم‌شناسی است. در این کتاب می‌خوانیم که «جرم‌شناسی معانی مختلفی دارد، ولی معقول‌ترین و رایج‌ترین تعریف آن، مطالعه جرم و مجرمان و عدالت کیفری است. در مطالعه جرم‌شناسی، رویکردهای گوناگونی وجود دارد و خود موضوع جرم‌شناسی را رشته‌های گوناگونی شکل داده‌اند. محور این کتاب، جامعه‌شناسی و جرم‌شناسی است. در این کتاب وجه تمایز رویکرد جامعه‌شناسی به جرم و تفاوت آن با رویکردهای دیگر نشان داده می‌شود».

بخش ابتدایی این کتاب به معرفی نویسندگان آن اختصاص دارد. به‌طور کلی، این کتاب به پنج بخش و ۲۲ فصل تقسیم شده است. بخش اول، شامل ۳ فصل است که در هریک، به ذکر کلیات و «تاریخ جرم» و «کندوکاو جرم» پرداخته شده است. در بخش دوم، «تفکر درباره جرم»، نقاط عطف تفکر و نظریه درباره جرم عنوان می‌شود که برای درک بهتر، به‌صورت روایت زمانی از تحولات نظری عمده در مباحث تاریخی و جرم‌شناسی ارائه شده است. مراحل آغازین این فصل نشان‌دهنده مقاطع اصلی در تفکر جرم‌شناسی است که در سراسر کتاب به میان می‌آید.


بخش سوم با عنوان «ارتکاب جرم»، به ارائه و درک تجربیات و الگوهای فعالیت مجرمانه و قربانی جرم شدن اختصاص دارد و همچنین به مکان وقوع جرم اشاره می‌کند. بخش چهارم، «کنترل جرم»، بر فرایندها و نظریه‌ها و مسائل کنترل جرم و مجازات تکیه می‌کند. بخش پنجم و آخرین بخش، «جهانی شدن جرم»، شامل ارائه دیدگاه‌هایی است درباره تأثیر نیروهای جهانی بر جرم و کنترل جرم. هم‌چنین، بر مرزهای پویا و جهت‌گیری‌های احتمالی تخیل جرم‌شناختی نیز اشاره شده است.

کتاب «درآمدی جامعه‌شناختی بر جرم‌شناسی» مجموعاً در ۶۹۰ صفحه و با قیمت ۱۴۲ هزار تومان ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وارد بازار نشر شده است.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید