مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران عنوان کرد:

آینده روشن تلویزیون تئاتر ایران در کمک به اقتصاد هنرهای نمایشی

آینده روشن تلویزیون تئاتر ایران در کمک به اقتصاد هنرهای نمایشی

نشست تخصصی «ظرفیت‌ها و کارکردهای تلویزیون تئاتر ایران و نمایش تلویزیونی برای رونق‌دهی به تئاتر در دوران بحران کرونا» با حضور رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و کاظم نظری رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره و به دبیری محمود ترابی‌اقدم کارشناس تئاتر و تلویزیون دوشنبه ۲۸ تیرماه به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ در ابتدای این نشست رضا بصیرت در سخنانی به تشریح ایده اولیه راه‌اندازی تلویزیون تئاتر ایران پرداخت و گفت: در ابتدای امر نگاه‌های مختلفی نسبت به این پلتفرم بود. برخی دوستان معتقد بودند ماهیت تئاتر به نفس تماشاگر در صحنه وابسته است و اجرا باید حتماً در صحنه اتفاق بیفتد. اما وقتی تعطیلی‌ها پی‌درپی شد، ضرورت این کار بیشتر به چشم آمد و ما مجبور شدیم تئاتر را در بستر فضای مجازی ارائه کنیم.

از تیرماه ۱۳۹۹ برای تلویزیون تئاتر ایران ۴ فاز را طراحی کردیم. در فاز اول به دنبال موضوعات آرشیوی برای عرضه به مخاطب بودیم و نشست‌ها و سمینارهایی که در ادوار مختلف به‌عنوان بخشی در حاشیه جشنواره‌ها یا برنامه مستقل انجام‌شده بود عرضه کردیم.

بصیرت با اشاره به اینکه در فاز دوم مأموریت پشتیبانی از رویدادهای نمایشی سی و نهمین جشنواره فجر و هجدهمین دوره جشنواره عروسکی تهران مبارک و نوروز نمایشی را بر عهده گرفتیم، تصریح کرد: در فاز سوم با صاحبان اثر و تولیدکنندگان آثار نمایشی در اقصی نقاط کشور وارد مذاکره شدیم. ۱۲۵ مذاکره انجام شد و درنهایت با ۵۰ فیلم تئاتر قرارداد منعقد گردید. در حال حاضر ۲۵ نمایش در حال پخش است و ۲۵ نمایش در صف دریافت مجوز قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه ما این فاز را با یک شیب ملایم ادامه می‌دهیم، اضافه کرد: اولین هدفی که از اجرای فاز سوم مدنظر داریم ارائه آرشیوی از نمایش‌ها به مخاطب است. پس‌ازآن در تلاش هستیم یک بازار دیجیتالی برای حمایت اقتصادی از صاحبان اثر داشته باشیم. ایجاد فضای تخصصی برای فعالان تئاتر برای پژوهش‌های نظری و تاریخ‌نگاری، حمایت از تئاتر استان‌ها و عرضه آثار جشنواره‌های تئاتری از دیگر موضوعاتی است که در تلویزیون تئاتر دنبال می‌شود.

ادامه خبر




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید