در پی انتشار تجربه‌نگاری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتاب «به سوی دولت فرهنگ» منتشر شد

کتاب «به سوی دولت فرهنگ» منتشر شد

کتاب "به سوی دولت فرهنگ" در پی انتشار سلسله گفتگوی های تجربه‌نگاری سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این کتاب که با عنوان روزگار فرهنگ، هنر و رسانه در دولت دوازدهم و در گفتگو با سیدعباس صالحی است، در ۲۰۵ صفحه در بخش های مختلف و در قالب کلان برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازه زمانی به چاپ رسیده است.

در مدخل این کتاب به اصول راهبردی در برنامه ریزی و اجرای برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره شده است و در ادامه به کلان برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب 9 کلان برنامه تقویت ظرفیت های عمومی، بهبود کسب و کارهای فرهنگی، عمومی سازی دسترسی فرهنگی، شفافیت، هوشمندسازی فرهنگی، انسجام بخشی دستگاه های فرهنگی، ارتقای محتوای تولیدات فرهنگی هنری، گسترش مناسبات فرهنگی ایران و جهان و گسترش گفتگوهای فرهنگی پرداخته شده است.

همچنین در پایان این کتاب، گفتگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان چالش های تحقق برنامه ها آمده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب هم آمده است:

انقطـاع حافظـه سـازمانی در سـطوح مدیـران عالـی و میانـی سـازمان ها یکـی از چالش هــای جــدی در جابه جایی هــای سیاســی و تغییــرات دولت هاســت، چــون آنگونــه کــه بــرای مراقبــت و انتقــال ســاختمان، تجهیــزات، منابــع مالــی و ســایر منابــع ملمــوس ســازمانی تمهیــد و تــدارک صــورت گرفتــه، ســازوکار و مقــررهای بــرای جابجایــی دارایی هــای نامشــهود در نظــر گرفتــه نشــده اســت.

بــا شــناخت ایـن چالـش در نظـام دیوانسـالاری کشـور، جنـاب آقـای دکتـر سـیدعباس صالحـی، وزیــر فرهنــگ و ارشــاد اسلامی دولــت دوازدهــم، مســئله مستندســازی و انتقــال تجـارب مدیریتـی و برنامـه ای یـا دانـش ضمنـی بـه دوره هـای بعـدی مدیریتـی ایـن وزارتخانــه و ســایر مدیــران و کارشناســان فرهنگــی کشــور را در دســتور کار قــرار دادنـد.


بـرای تحقـق اتصـال حافظـه سـازمانی در وزارت فرهنگ و ارشـاد اسـامی، چنـد مسـیر پیمـوده شـده اسـت: نخســت: مهمتریــن اقدامــات در دوره چهارســاله انتخــاب و بــا روایــت تجربه نگارانــه، تهیــه و تدویــن و منتشــر شــد. در ایــن بخــش، ۲۷ گــزارش منتشــر شــده اســت.

دوم: بــا معاونــان و مدیــران مراکــز وزارت فرهنــگ و ارشــاد اســامی، گفت وگــوی تجربه نگارانــه ای انجــام و ضبــط گردیــد. ایــن گفت وگوهــای یک ســاعته و بیشــتر، فرصتــی را بــرای مــرور اهــم فعالیت هــای هــر مجموعــه از منظـر ایشـان فراهـم سـاخته اسـت کـه در اسـناد هـر معاونـت و سـتاد موجـود بـوده و انتشــار غیرکاغــذی داشــته اســت.

گفتنی است، گفتگوهای این کتاب از سوی همایون امیرزاده و محمدرضا بهمنی صورت گرفته و با تنظیم و تدوین اسماعیل یزدان پور به چاپ رسیده است.

متن کامل کتاب














برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید