در نشست «تحلیل مصرف موسیقی و ذائقه موسیقایی جامعه دردوره بحران کرونا» مطرح شد:

شاهد انتقالی‌شدن مصرف در دوران کرونا هستیم

شاهد انتقالی‌شدن مصرف در دوران کرونا هستیم

چهارمین نشست از مجموعه نشست‌های «موسیقی و کرونا» با عنوان «تحلیل مصرف موسیقی و ذائقه موسیقایی جامعه دردوره بحران کرونا» ۳ مهر ۱۴۰۰ باحضور داریوش طلایی (نوازنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه) و عبدالله بیچرانلو (عضو هیأت‌علمی گروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران) و دبیری سندوس محمدی نوسودی برگزار ‌شد. 

 در بخش اول این برنامه، داریوش طلایی به تأثیرات کرونا بر موسیقی اشاره و تصریح کرد: با آمدن کرونا، افراد در تجربه جدیدی قرارگرفتند که هرکدام از آن‌ها به فراخور احوالاتی که داشتند، عکس‌العمل نشان دادند. یکی از خصوصیات این دوران، تنهاشدن با خویشتن بود که افراد در این تجربه، ارتباط خاصی با موسیقی برقرار کردند. در بخش مصرف موسیقی، مصرف آن به شکل جمعی اعم ازمراسم‌های شادی و ...، متوقف شد و در این دوره، مصرف، به شکل فردی درآمد. به همین دلیل، بخش درون‌گرای موسیقی تقویت و مقداری عمیق‌تر و از طرف دیگر، توجه به موسیقی جدی بیشتر شد.

دراین دوره طولانی کرونا، تجربیات جدید دیگری نیز ایجاد شد که ناشی از به‌کارگیری نرم‌افزارهای جدید بود. در این زمینه می‌توان به کلاب‌هاوس اشاره کرد که هنرمندان موسیقی در آن اتاق‌هایی تشکیل دادند و برای یکدیگر، موسیقی اجرا کردند. این ارتباط و محفل جدید، پدیده نوینی بود که افراد توانستند از طریق آن برخی خلأها را پرکنند.

ادامه مطلب




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید