کارگاه «تحلیل یافتههای پیمایشهای اجتماعی در حوزه هنر» برگزار میشود
کارگاه آموزشی «تحلیل یافتههای پیمایشهای اجتماعی در حوزه هنر» ویژه دانشجویان و علاقهمندان پژوهشهای فرهنگی ـ هنری، برگزار میشود.
این کارگاه ازجمله برنامههای نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فرهنگی هنری است که چهارشنبه اول دی ۱۴۰۰ با ارائه محمد روزخوش و آرش حیدری، از ساعت ۱۰ تا ۱۳ به صورت مجازی برگزار میشود.
محور اصلی کارگاه در این پرسش خلاصه میشود که یافتههای این پیمایشها تاچه حد میتواند در فهم و نقدِ اجتماعی هنر در ایران مفید باشد؟ البته در خلال بحث دربارۀ پرسشهای زیر هم گفتگو خواهد شد:
پیمایشهای اجتماعی در ایران چه یافتههایی دربارۀ ذائقۀ هنری ایرانیان در بردارند؟
چه مقولاتی در این پیمایشها سنجیده شده است؟
روششناسی تحلیل دادهها؛ فهم و تفسیر این یافتهها چگونه و با چه روشهایی ممکن است؟
آیا هر مواجههای با این یافتههای کمّی الزاماً درغلتیدن در دام پوزیتیویسم است؟
مفروضاتِ پیدا و پنهان خود پیمایشها کدامند؟
برخی پیمایشهای اجتماعی در ایران که در پی سنجش ذائقۀ هنری مخاطبان بودهاند عبارتند از:
پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی
پیمایش ذائقۀ شنیداری ایرانیان
پیمایش ذائقۀ سینمایی ایرانیان
این کارگاه بر یافتههای پیمایش ذائقۀ سینمایی ایرانیان (1400) با ارجاعاتی به موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی (1397) متمرکز میشود.
حضور در این کارگاه برای دانشجویان و عموم علاقهمندان به پژوهشهای فرهنگی و هنری آزاد است و به شرکتکنندگان حاضر در این کارگاه، گواهی حضور ارائه خواهد شد.
لینک اتصال:
https://webinaronline.ir/Default.aspx?PageName=JoinClass&Class=Art_Tuo