عوامل اجتماعی موثر بر انتخاب اثر نمایشی از سوی مخاطب چیست؟

عوامل اجتماعی موثر بر انتخاب اثر نمایشی از سوی مخاطب چیست؟

بررسي عوامل اجتماعي موثر بر انتخاب يک اثر نمايشي از سوی مخاطب می‌تواند يکی از راهکارهای درک بیشتر مخاطبان باشد تا با زمینه‌سازی هماهنگ مسئولان و هنرمندان عرصه نمايش، تعداد مخاطبان تئاتر افزايش يابد.

پژوهش انجام‌شده درباره مخاطبان تئاتر در شهر تهران با هدف بررسي نحوه انتخاب اثر نمايشي از سوی مخاطب و شناخت عوامل اجتماعي موثر بر انتخاب نمايش، نشان می‌دهد رشته تحصیلی افراد و درواقع سرمايه فرهنگی آنان و نیز حضور سلبريتی به‌عنوان بازيگر در نمايش، در چگونگي انتخاب اثر نمايشي از سوی مخاطبان تاثیرگذار هستند.


به استناد این پژوهش که توسط مرضیه اخوان در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر در دانشگاه تربیت مدرس انجام شده و مورد حمایت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قرار گرفته، عوامل دیگر نظیر تبلیغات و دسترسی به سالن‌های نمايش نیز رابطه معناداری با نوع تئاتر انتخابي مخاطبان دارند.

این پژوهش نشان می‌دهد عوامل اقتصادی، برخلاف عوامل بررسي‌شده ديگر، تاثیری روی چگونگي انتخاب اثر نمايشي از سوی مخاطب نمي‌گذارد.

گفتنی است پژوهشگاه از پایان‌نامه برتر در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه حمایت می‌کند.

دستورالعمل حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید