با همکاری شورای فرهنگ عمومی برگزار می‌شود:

فرهنگ عمومی، اخلاق و هوش مصنوعی

فرهنگ عمومی، اخلاق و هوش مصنوعی

نخستین نشست از سلسله نشست‌های «فرهنگ عمومی، اخلاق و هوش مصنوعی» از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با همکاری شورای فرهنگ عمومی، برگزار می‌شود.

در این نشست که دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ از ساعت ۱۳ تا ۱۶ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود، احمد پاکتچی (سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان علمی فرهنگی یونسکو) با موضوع مروری بر سند اخلاق هوش مصنوعی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی یونسکو، محمد حسینی‌مقدم (عضو هیات علمی گروه مطالعات آینده‌نگر موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی) درباره هوش مصنوعی و آینده‌اندیشی پیشرفت علم آموزه‌های جهانی و الزامات ملی و سیدعلی حسینی (دکتری هوش مصنوعی از دانشگاه  لندن) با موضوع اخلاق و هوش مصنوعی در اروپا و بریتانیا، سخنرانی خواهند کرد.

هوش مصنوعی به دلیل دستیابی به توان بالای محاسبات، امکان‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری منحصر به فرد، نقش تعیین‌کننده‌ای در رایانش اطلاعات و داده‌های علمی به دست آورده و در مسیر پیشرفت علم، معرفت و فرهنگ بشری، نقش تعیین‌کننده‌ای به‌دست خواهد آورد. در این نشست تلاش می‌شود به این پرسش‌ها پاسخ داده شود که؛ مطابق تجارب جهانی، هوش مصنوعی چگونه علم‌ورزی و پارادایم‌های پژوهشی را متحول ساخته است؟ مهمترین مصادیق نفوذ هوش مصنوعی در پیشرفت علم در فرایند پژوهش چیست؟ هوش مصنوعی چگونه زنجیره ارزش را در علم‌ورزی متحول ساخته است؟ الزامات ملی برای پیشبرد هوش مصنوعی در نهاد علم ایران چیست؟


دبیری این نشست را محمد نصراوی (دانشجوی دکتری سیاستگذاری فرهنگی) بر عهده دارد.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، پایین‌تر از میدان ولیعصر (عج)، خیابان دمشق، شماره ۹، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مراجعه و یا از طریق نشانی https://www.skyroom.online/ch/ricac/research  اقدام کنند.





برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید