پیام تسلیت رئیس پژوهشگاه به‌مناسبت درگذشت استاد عماد افروغ

پیام تسلیت رئیس پژوهشگاه به‌مناسبت درگذشت استاد عماد افروغ

در پی درگذشت استاد دکتر عماد افروغ، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:

 إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ 

با هزاران دریغ و افسوس، استاد فرزانه دکتر عماد افروغ، پس از عمری اندیشه‌ورزی و دردمندی، جان به جان آفرین تسلیم کرد و نهاد ناآرامش، آرام گرفت-رحمت الله علیه.

او با امام خمینی (ره) و «انقلاب اسلامی» هویت یافته بود و همه حیات علمی و سیاسی اش در رفت و برگشت بین «انقلاب اسلامی» و «جمهوری اسلامی» گذشت. او بیش از همه «جامعه‌شناس انقلاب اسلامی» بود و نمای کاملی از جامعه‌شناس بومی متعهد و دردمند را به دانشجویان و پژوهشگران علوم اجتماعی و انسانی معرفی کرد.

تحلیل انتقادی و تجربه زیسته سیاسی و اجتماعی اش پشتوانه ارزشمندی برای نظام سیاستگذاری فرهنگی کشور بود و از کاربست و عرضه آن دریغ نداشت.

بعنوان عضو «شورای پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات»، مشارکتی مسئولانه و عالمانه همراه با افق گشایی از مسایل فرهنگی کشور داشت و در مقام عضو «کارگروه رصد فرهنگی کشور» بر بهره گیری از تحلیل علمی عمیق در فهم موضوعات فرهنگی تاکید داشت.

فقدان این استاد درد آشنا را به همه علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و باورمندان به دانش اجتماعی متعهد تسلیت می گوییم و برای او که شیفته مرام و کلام امیرالمومنین علی (ع) بود از خداوند متعال، شفاعت ان امام همام و همنشینی با اولیا مسالت می کنیم.

قاسم زائری

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر کارگروه رصد فرهنگی کشور


 مراسم وداع با پیکر عماد افروغ شنبه ۲۶ فروردین‌ماه ساعت ۸.۳۰ صبح در مسجد دانشگاه تهران برگزار و تشییع و تدفین در صحن شرقی حرم امام خمینی(ره) صحن حاج آقامصطفی برگزار خواهد شد.
 هم‌چنین مراسم ترحیم وی نیز روز دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه از ساعت ۱۶.۳۰ الی ۱۸ در مسجد حضرت امیر (ع) برگزار می‌شود. 






برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید