با حضور جمعی از بزرگان:

آیین رونمایی از کتاب «انسان‌شناسی یاری‌گری» برگزار می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «انسان‌شناسی یاری‌گری» برگزار می‌شود

آیین رونمایی از ویراست سوم کتاب «انسان‌شناسی یاری‌گری» اثر مرتضی فرهادی (استادتمام مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی) با حضور جمعی از صاحبنظران، از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کتاب انسان‌شناسی یاری‌گری، کتابی با محوریت مسئله همکاری در دنیای رقابتی مدرن است و ابعاد مختلف و جدیدی از این موضوع قدیمی را کالبدشکافی می‌کند؛ موضوعی که شاید در ابتدا خواننده را به یاد تعاونی‌های سنتی روستایی و مسائل تکراری بارها گفته‌شده پیرامون آن‌ها بیندازد؛ اما تنها خواندن چند صفحه آغازین این کتاب کافی است که مخاطب برای خواندن بقیه آن وسوسه شود.

نویسنده در این کتاب بر آن است تا همکاری را در هر لباس و با هر رنگی معرفی نماید؛ تا جایی که گاهی این ساخت‌های رفتاری و همکاری تا عالم جانوران نیز کشیده می‌شود. طبیعت انسان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه اثر حاضر سبب بروز گرایش به مفاهیم کلی شده است تا رفتارهای آدمی را در تفاوت‌های بسیار جزئی و ثانوی که در مشترکات درونی‌تر و ساختاری آن، شناسایی کند. ویراست سوم این کتاب از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با همکاری انتشارات حبله‌رود منتشر شده است.


آیین رونمایی از ویراست سوم کتاب «انسان‌شناسی یاری‌گری» سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با حضور این مهمانان برگزار می‌شود:

علی‌اصغر مصلح (استاد دانشگاه علامه طباطبایی)، فرشاد مومنی (عضو هیأت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی)، ابراهیم فیاض (عضو هیأت‌علمی دانشگاه تهران)، علی دهباشی (سردبیر مجله بخارا)، ‌محمود جمعه‌پور (عضو هیأت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی)، علیرضا حسن‌زاده (عضو هیأت‌علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری)، جبار رحمانی (عضو هیأت‌علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی)، بهروز روستاخیز (عضو هیأت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی)، حمیدرضا مقصودی (عضو هیأت‌علمی دانشگاه قم)، مجتبی نورانی (دبیر ستاد نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار)، یاسر باقری (عضو هیأت‌علمی دانشگاه تهران)، علیرضا محمدی‌فرد (عضو هیأت‌علمی دانشگاه بین‌المللی المصطفی)، حسین مهدی‌زاده (مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم)، سیدحسین شهرستانی (عضو هیأت‌علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی)، کاوه فرهادی (عضو هیأت‌علمی دانشگاه پیام‌نور)، مرتضی سالمی (پژوهشگر تاریخ اجتماعی ایران)، طیبه عزت‌اللهی‌نژاد (مدیر گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی)، سحر دانشور (کارشناس ارشد مطالعات زنان) و مسعود صرامی (کارآفرین نمونه کشور و بنیان‌گذار شهرک سلامت اصفهان).

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به نشانی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، شماره ۹ مراجعه کنند.

این نشست همچنین، روی نشانی https://www.skyroom.online/ch/ricac/research پخش خواهد شد.

برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید