با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی، ۳۰ دی معرفی می‌شوند

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی، ۳۰ دی معرفی می‌شوند

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی، ۳۰ دی ۱۴۰۲معرفی می‌شوند. 

بنا به اعلام روابط عمومی دبیرخانه جشنواره، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی، شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزیدگان داخلی و خارجی و پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

در این مراسم پژوهش‌های فرهنگی برگزیده در دو بخش داخلی و خارجی در محورهای فرهنگ، هنر، رسانه و ارتباطات، پژوهش‌های دینی و اسلامی و فناوری‌های جدید و آینده‌نگاری فرهنگی معرفی خواهند شد.

در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی، «جایزه عماد افروغ» نیز به آثار برتر در حوزه نقد و سیاستگذاری فرهنگی اهدا خواهد شد. جایزه ویژه «پژوهش برتر در زمینه نظام ارتباطات و اطلاع‌رسانی قوه مجریه» نیز از سوی شورای اطلاع‌رسانی دولت به پژوهش برتر در این زمینه اعطا خواهد شد.


در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی، پیشکسوت پژوهش فرهنگی کشور نیز معرفی خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی از سال ۱۳۷۵ براساس آیین‌نامه مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف معرفی برترین‌های پژوهش‌ فرهنگی کشور برگزار شده است.  دبیرخانه دائمی جشنواره مستقر در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات توانسته است ضمن شناسایی و معرفی آثار پژوهشی برتر در حوزۀ «فرهنگ و هنر» و تشویق پژوهشگران، به شکل‌گیری بانک اطلاعات پژوهش‌های فرهنگی کشور یاری رسانده و دسترسی سیاستگذاران فرهنگی به دانش حاصل از پژوهش‌های فرهنگی را امکان‌پذیر ‌‌سازد.

جهت‌گیری اصلی این جشنواره، تبیین بنیادهای نظری قلمروهای فرهنگ و هنر و رسانه براساس مبانی انقلاب اسلامی، پژوهش سبک زندگی دینی، شناسایی الگوهای سیاستگذاری فرهنگی مطلوب، و استخراج شیوه‌های مواجهه با چالش‌های نوپدید فراروی نظام تصمیم‌گیری و حکمرانی فرهنگی کشور است.



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید