براساس ارزیابی ISC؛

ضریب تأثیر فصلنامه مطالعات فرهنگ-ارتباطات در چارک اول قرار گرفت

ضریب تأثیر فصلنامه مطالعات فرهنگ-ارتباطات در چارک اول قرار گرفت

بنا به اعلام موسسه استنادی و پایش علم  و فناوری جهان اسلام (ISC)، ضریب تأثیر و چارک‌بندی سال ۱۴۰۱ نشریات نمایه‌شده در ISC اعلام شد. بر‌اساس  این ارزیابی، فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات فرهنگ-ارتباطات» در چارک اول ارزیابی  قرار گرفت.

ضریب تأثیر (Impact Factor)، یک شاخص کمی است که برای ارزیابی، مقایسه و رتبه‌بندی نشریات علمی در رشته‌های مختلف در سطح ملی یا برای  مقایسه مجله‌ها در سطح بین‌المللی به کار گرفته می‌شود. این شاخص نشان‌دهنده  فراوانی استنادهایی است که در طول یک دوره زمانی مشخص به یک مقاله داده می‌شود. براساس ارزیابی موسسه استنادی و پایش علم  و فناوری جهان اسلام (ISC)، ضریب تأثیر فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات فرهنگ-ارتباطات»در چارک اول ارزیابی  قرار گرفت.

نشریات هر رشته بر اساس  توزیع مقادیر ضریب تأثیر آن‌ها در چارک‌هایQ1 تا Q4 قرار می‌گیرند. چارک اول، ۲۵ درصد از نشریات حوزه موضوعی مربوطه را در بر می  گیرد که بیشترین مقادیر ضریب تأثیر و در نتیجه بالاترین سطح اثرگذاری را در مقایسه  با ۷۵ درصد نشریات دیگر در آن حوزه داشته‌اند. به‌همین‌ترتیب، چارک چهارمQ4، نشریاتی با کمترین درجه اثرگذاری را در بر  می‌گیرد. 

تعداد نشریات حاضر در  سامانه شاخص‌های علم‌سنجی نشریات ( http://jcr.isc.ac ) برای ضریب تأثیر سال 1401 (2022)، 1974 نشریه است.

نشریه مطالعات فرهنگ-ارتباطات به صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، مدیرمسئولی قاسم زائری و سردبیری علی انتظاری منتشر می‌شود. مدیریت داخلی این نشریه با رقیه مهری است. متن کامل مقالات نشریه در سایت اختصاصی آن در دسترس است. 


دریافت گزارش ضریب تأثیر و چارک‌بندی سال 1401





برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید