«اقتصاد سالن‌های خصوصی تئاتر در تهران»

«اقتصاد سالن‌های خصوصی تئاتر در تهران»
  • نویسنده: فرشته رازقی
  • قیمت: ۱۶۰۰۰۰ ریال
  •  
سفــارش کتــاب

این کتاب در واقع تلاشی در راستای اهمیت توجه به اقتصاد هنر و چگونگی مسائل اقتصادی در این حوزه است. نویسنده در این اثر معتقد است که تئاتر با وجود پیشینۀ غنی و اهمیت تاریخی آن در ایران به‌­مثابه یک میدان نیمه ­مستقل و تفکیک­ یافته تبلور نیافته و عرصۀ نمایش ایران پیوندی سست با میدان‌­های اقتصاد و سیاست برقرار کرده است که این مسئله با فعالیت بخش خصوصی در این حوزه بیش ­از پیش مشکلات خود را آشکار کرده است. 

در عرصه تئاتر با تأسیس سالن‌­های خصوصی، به بحث اقتصاد در این عرصه توجه بیشتری شده است، از این‌رو این کتاب به موضوع سالن‌‌های نمایش خصوصی در تهران و چگونگی مباحث اقتصادی آن‌­ها می‌پردازد.

مطالب این کتاب در شش فصل جمع‌بندی شده است: در فصل اول پس از مروری بر تاریخچه تئاتر خصوصی در ایران در دو دوره پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن، به اقتصاد سالن‌های تئاتر و الگوهای اقتصادی جهان و ایران در فصل دوم می‌پردازد. 

فصل سوم و چهارم شامل روایت‌های اهالی تئاتر درمورد زمینه‌های خصوصی‌سازی و پیامدهای آن در این عرصه است. فصل پنجم مخاطبان تئاتر خصوصی و وضعیت معیشتی هنرمندان این عرصه را بررسی می‌کند. نویسنده در فصل آخر این اثر تحت عنوان «تحلیل و جمع‌بندی»، پس از اعلام ضرورت‌ ایجاد قوانینی برای حمایت ارگان‌های نیمه‌دولتی از تماشاخانه‌های خصوصی و ایجاد جذابیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی، به تشریح موانع موجود در زمینه سرمایه­‌گذاری در حوزه تئاتر می‌پردازد.

فرشته رازقی پژوهشگر این اثر تأکید می‌کند فراهم­‌سازی بسترهای فرهنگی مناسب برای رشد و توسعه تئاتر، نقش تعیین‌­کننده‌­تری از ایجاد بسترهای اقتصادی دارد و رفع موانع فرهنگی پیش‌شرط ایجاد بسترهای اقتصادی است.

کتاب «اقتصاد سالن‌های خصوصی تئاتر در تهران» در ۱۳۰ صفحه و با قیمت ۱۶ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

دریافت متن کامل کتاب از لینک زیر:

اقتصاد سالن‌های خصوصی تئاتر در تهران





برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید