پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در ایران
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات از پیشینهای نسبتاً طولانی در اجرای پیمایشهای ملی برخوردار است. «پیمایش ملی سنجش ارزشها و نگرشهای ایرانیان»، «پیمایش ملی سرمایۀ اجتماعی» و «پیمایش ملی سنجش وضعیت مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» از جملۀ این پیمایشها هستند. این پژوهشها و تحلیلهای مبتنی بر آنها در کنار دیگر شکلهای پژوهش و تحلیل – پژوهشهای کیفی و اتنوگرافیک، گزارشهای تحلیلی و سیاستی و تدوین مجموعۀ مقالات تحلیلی- جملگی تلاشهایی بودهاند در مسیر شناخت و بررسی جنبههای گوناگون دگردیسیها و تحولات فرهنگی- اجتماعی جامعۀ ایران در سالیان و دهههای اخیر. پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در چهارچوب این رویکرد، اجرای موج سوم «پیمایش ملی سنجش وضعیت مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» را در دستور کار خود قرار داد که پس از طی مراحل مختلف، سرانجام در فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸ به مرحلۀ اجرا رسید.
دریافت مقدمه گزارش از لینک زیر