قهرمان سلیمانی در دومین نشست «تجربه‌های فرهنگی و هنری کشورهای مختلف در مواجهه با کرونا»:

باید گفتمان مشترک دولت و مردم در استفاده از وسایل تکنولوژیک، ایجاد شود

باید گفتمان مشترک دولت و مردم در استفاده از وسایل تکنولوژیک، ایجاد شود

قهرمان سلیمانی (رایزن فرهنگی ایران در روسیه) با اشاره به مهم‌ترین تجربه فرهنگی روسیه گفت: گفتمان مشترک دولت و مردم در استفاده و کاربری وسایل تکنولوژیک و عدم تردید در این استفاده از مهمترین تجربه‌های فرهنگی روسیه است که ایران می تواند از این تجربه بیاموزد. لذا باید سیستم خودمان را در این استفاده آشتی دهیم و این اصلی‎ترین موضوعی ست که می‌توانیم در این تجربه فرهنگی از آن درس بگیریم.

دومین نشست از سلسله نشست های پیامدهای فرهنگی کرونا  بر فرهنگ و هنر و دیپلماسی فرهنگی با عنوان «تجربه‌های فرهنگی و هنری کشورهای مختلف در مواجهه با کرونا» با حضور سید محمد طباطبایی (رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه)، قهرمان سلیمانی (رایزن فرهنگی ایران در روسیه)، روح‌الله حسینی (عضو گروه مطالعات  فرانسه دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران) و الهه کریمی (عضو گروه مطالعات روسیه دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران) سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ با دبیری مصطفی اسدزاده  (دکتری سیاستگذاری فرهنگی و عضو پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات) و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات به صورت آنلاین برگزار شد.

در بخش اول این برنامه قهرمان سلیمانی با ارائه آمار و ارقام  از کشور روسیه سخنان خود را آغاز کرد و گفت: میزان شیوع کرونا در کشورهای مختلف متفاوت است لذا به تناسب تفاوت در میزان شیوع در کشورها، تصمیم گیری‌های دولتی هم متفاوت است. روسیه تاکنون 2 میلیون و 300 هزار مبتلا به کرونا و ۴۰ هزار فوتی داشته است به طوری که هفته گذشته بالاترین میزان شیوع را با روزی ۲۸ هزار نفر مبتلا ثبت کرده است. بنابراین به لحاظ میزان شیوع، در زمره کشورهای بالای جدول است، مخصوصاً در چند روز گذشته دامنه شیوع بالا رفته و این روزها بدترین روزهای روسیه است. یکی از عوامل موثر در میزان کم مرگ‌ومیر به نسبت میزان بالای ابتلا در این کشور، داشتن زیرساخت‌های بسیار بسیار قدرتمندی است که از دوره شوروی به وجود آمده و در این روزهای سخت، کمک‌کننده تسهیلات بهداشتی روسیه شده است.

ادامه مطلب



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید