بررسی سیمای خانواده در سینما و ادبیات ایران

در سومین نشست باشگاه گفتگو
بررسی سیمای خانواده در سینما و ادبیات ایران

سومین نشست از سلسله نشست‌های «باشگاه گفتگو» با موضوع سیمای خانواده در سینما و ادبیات ایران، چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 از ساعت 14 تا 16 به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در این نشست، امید علی‌احمدی (جامعه‌شناس و پژوهشگر خانواده)، همایون اسعدیان (نویسنده و کارگردان سینما) و الهام فلاح (نویسنده و منتقد ادبی) سخنرانی خواهند کرد.

دبیری این نشست را که ذیل کلان‌برنامه ارتقای محتوای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، مصطفی اسدزاده (عضو پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) برعهده خواهد داشت. 


در این نشست، ابتدا گزارشی از پژوهش‌های انجام‌شده درخصوص خانواده در ایران ارائه و درباره نسبت میان این پژوهش‌ها و آفرینش‌های هنری به‌ویژه در حوزه سینما و ادبیات گفتگو خواهد شد.

سخنرانان در این نشست تلاش می‌کنند به سوالاتی نظیر اینکه سینما و ادبیات ایران معاصر تا چه اندازه نمایشگر واقعی خانواده و مسائل آن در ایران است؟ روایت «خانواده» در سینما و ادبیات ایران تا چه اندازه با نتایج پژوهش‌های انجام‌شده درباره خانواده در ایران مطابقت دارد؟ وظیفه هنرمندان در ارائه تصویر خانواده در ایران امروز به استناد پژوهش‌ها چیست؟ و نظام سیاستگذاری در این میان چه نقشی دارد؟، پاسخ دهند.

علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند از طریق نشانی زیر اقدام کنند:

skyroom.online/ch/ricac/meeting




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید