در سری دوم انتشار گزارش‌های استانی مصرف کالاهای فرهنگی:

گزارش ۱۱ استان منتشر شد

گزارش ۱۱ استان منتشر شد

سری دوم گزارش‌های استانی موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران» منتشر شد.

در این نوبت، گزارش‌های استانی ۱۱ استان شامل استان‌های سمنان، تهران، زنجان، خوزستان، کردستان، لرستان، البرز، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس، ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، منتشر شده است. 

این گزارش‌ها دستاورد پیمایشی است که پس از ۱۶ سال وقفه، با هدف سنجش رفتارهای فرهنگی مردم ایران توسط دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سال ۱۳۹۸ اجرا شده است.

در موج سوم پیمایش ملی «مصرف کالاهای فرهنگی در ایران»، تعداد ۱۵.۵۰۰ نفر از افراد بالای ۱۵ سال ساکن شهر و روستا در ۳۱ مرکز استان، ۸۵ شهر (غیر مرکز استان) و ۵۰۰ روستا مورد پرسش قرار گرفته‌اند. در این پیمایش سه محور «فعالیت فرهنگی»، «مصرف فرهنگی» و «تقاضای فرهنگی» در قالب مقولاتی چون: فعالیت مذهبی، فعالیت اجتماعی، فعالیت ورزشی، فعالیت تفریحی، فعالیت هنری و دستی، كتاب و كتابخوانی، روزنامه و مجله­‌خوانی، مصرف رادیو، تلویزیون، انواع دیگر رسانه­‌های صوتی تصویری، رایانه، اینترنت، ماهواره و تلفن همراه، سینما و تئاتر، موسیقی، تسهیلات (امکانات) فرهنگی، زمان فراغت و نیازهای فرهنگی، بررسی و سنجش شده است.


گزارش‌های استانی این پیمایش به سه پرسش پاسخ می‌دهند: ۱. شهروندان استان چه «فعالیت‌های فرهنگی» انجام می‌دهند و به چه میزان؟ ۲.شهروندان استان چه «کالاهای فرهنگی» مصرف می‌کنند و به چه میزان؟ و ۳. شهروندان استان در روزهای عادی و تعطیل، چه میزان اوقات فراغت دارند و آن را چگونه می‌گذرانند؟

قابل ذکر است گزارش استانی مصرف کالاهای فرهنگی ۱۴ استان، اعم از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، همدان و یزد، پیشتر ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، منتشر شده بود.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید