نشست تخصصی برگزار می‌شود:

خوانش انتقادی الگوهای جهانی سرمایه‌داری از زنان موفق در عرصه هنر

خوانش انتقادی الگوهای جهانی سرمایه‌داری از زنان موفق در عرصه هنر

هم‌زمان با هفته گرامیداشت مقام زن، نشست مجازی «خوانش انتقادی الگوهای جهانی سرمایه‌داری  از زنان موفق در عرصه هنر» سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰، با حضور منصور حسامی (دانشیار دانشگاه الزهرا (س) گروه نقاشی) و نسرین  فقیه ملک‌مرزبان (دانشیار دانشگاه الزهرا (س)گروه زبان و ادبیات فارسی) به دبیری زهرا عبداله (دکتری پژوهش هنر)، با هدف بررسی رابطه بین موفقیت‌های اجتماعی و جایگاه ارزشی زنان برگزار می‌شود.

این نشست بر آن است تا دیدگاه جهان سرمایه‌­داری به زنان را در عرصه هنر، اجتماع، و خانواده مورد بازخوانی قرار دهد. بررسی تعاریف و الگوهای جهانی سرمایه‌داری از مفهوم موفقیت و زنان موفق هنرمند؛ مروری بر تجربه زیسته زنان موفق هنرمند؛ بررسی و نقد فراز و فرودهای نقش اجتماعی زنان هنرمند و تاثیرات آن بر خانواده؛ همخوانی یا عدم همخوانی این تعاریف و الگوها با نیازهای زن (هنرمند) در جوامع شرقی (به­‌ویژه ایران) از دیگر محورهای این نشست است.


تصویر این نشست، به‌صورت آنلاین در فضای اسکای‌روم به نشانی https://www.skyroom.online/ch/ricac/art و صفحه اینستاگرام پژوهشکده هنر به آدرس ricac.art  از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید