نقد می‌شود:

برآمدن گفتمان ذره‌گرا در ایران پساجنگ

برآمدن گفتمان  ذره‌گرا در ایران پساجنگ

نشست نقدوبررسی طرح پژوهشی «برآمدن گفتمان ذره‌گرا در ایران پساجنگ» که توسط محمدرضا کلاهی (عضو هیأت علمی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی) در پژوهشکده فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات پژوهش شده است، یکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت 14 به‌صورت برخط برگزار می‌شود.

در این نشست، سجاد صفارهرندی (رئیس و عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی)، آرش حیدری (عضو هیأت علمی دانشگاه علم و فرهنگ) و آرش نریمانی (دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی)  به نقدو بررسی این طرح خواهند پرداخت. 

دبیری این نشست را مصطفی اسدزاده (عضو پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) برعهده خواهد داشت.


این پژوهش با طرح این ادعا که در سه دهه‌ اخیر، گفتمانی با عنوان «گفتمان ذره‌گرا» در جامعه‌ ایران قوت گرفته است، به‌دنبال پاسخگویی به این پرسش است که این گفتمان،‌ در بستر کدام شرایط اجتماعی و تاریخی امکان تحقق یافته است؟ به استناد این پژوهش، براساس گفتمان ذره‌گرا، تحولات اجتماعی چیزی جز پیامد تصمیمات شخصی و فردیِ افراد منفرد نیست؛ بنابراین «هدف جمعی» یا «آرمان جمعی» معنایی ندارد. آنچه مهم است خُلق‌‌وخوهای فردی است.

طرح پژوهشی «برآمدن گفتمان ذره‌گرا در ایران پساجنگ»، با نظارت علمی هادی خانیکی و ابراهیم فیاض در پژوهشکده فرهنگ پژوهشگاه انجام شده است.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند از طریق نشانی زیر اقدام کنند:

https://www.skyroom.online/ch/ricac/culture



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید