پژوهش «برآمدن طبقه متوسط جدید در ایران» ارزیابی می‌شود

پژوهش «برآمدن طبقه متوسط جدید در ایران» ارزیابی می‌شود

جلسه کمیته ارزیابی طرح پژوهشی «برآمدن طبقه متوسط جدید در ایران» شنبه ۱۱تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این جلسه، نهال نفیسی (ناظر پژوهش)، آرمین امیر (ارزیاب)، محمد یزدانی‌نسب ‏‏(ارزیاب)، منصوره فصیح رامندی (نمایندۀ شورای علمی پژوهشکده)، میثم مهدیار (معاون پژوهشی) و رضا تسلیمی طهرانی (مجری پژوهش) حضور خواهند داشت.

تسلیمی طهرانی، عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ پژوهشگاه در این پژوهش در پی شناخت سبک زندگی طبقه متوسط جدید در ایران در بازه زمانی سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۲۰ است. او در این پژوهش سعی کرده از طریق مطالعه و بررسی شاخص­ها و مولفه­های مرتبط با سبک زندگی مانند معماری، خوراک، پوشاک، اوقات فراغت و آیین‌­ها، به شناخت و درک سبک زندگی اعضای طبقه متوسط جدید در ایران دست یابد و جهان‌بینی، معانی، ارزش­ها و تفکرات آنها را توصیف، فهم و تحلیل کند. از این‌رو کتب، اسناد، رمان­‌ها، داستان‌های کوتاه، گزارش­‌ها، روزنامه­‌ها، آگهی‌­های ترحیم، تصاویر، مستندها، سفرنامه­‌ها، فرهنگ نامه‌­ها و ... را در این پژوهش بررسی کرده است.


 در این پژوهش، به‌طور مشخص بر چهار حوزه­ مهم معماری، ادبیات (رمان)، نشریات (عالم نسوان، سینما و نمایشات، بلدیه، تجدد ایران و شفق سرخ) و آیین­‌های مرتبط با مرگ تمرکز شده است.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان دمشق، شماره ۹مراجعه کنند.

 

برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید