در دیدار رئیس پژوهشگاه با وزیر اقتصاد و دارایی؛

وزیر اقتصاد خواهان بهره‌گیری از توانایی پژوهشگاه در تدوین پیوست عدالت شد

وزیر اقتصاد خواهان بهره‌گیری از توانایی پژوهشگاه در تدوین پیوست عدالت شد

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با وزیر اقتصاد و امور دارایی دیدار کرد. بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه، قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به همراه معاون پژوهشی و جمعی از مدیران بخش‌‌های مختلف پژوهشگاه، شامگاه سه‌شنبه 7 تیر 1401 با سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس پژوهشگاه ضمن معرفی بخش های مختلف پژهشگاه از جمله مرکز طرح های ملی و مرکز رصد فرهنگی کشور، به ارائه گزارشی از طرح‌ها و اقدامات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات بخصوص در ارتباط با موضوعات اقتصادی پرداخت و آمادگی پژوهشگاه را برای همکاری با وزارت اقتصاد و امور دارایی درخصوص بررسی ابعاد فرهنگی تصمیمات اقتصادی دولت و نیز سنجش تأثیرات اجتماعی این تصمیمات اعلام کرد.

رئیس پژوهشگاه ضمن تاکید بر لزوم گفتگوی بین اصحاب علوم اجتماعی و صاحبنظران فرهنگی با اصحاب اقتصاد و مدیران و سیاستگذاران اقتصادی، آمادگی پژوهشگاه را برای پیگیری این مهم اعلام داشت.

در ادامه، وزیر امور اقتصاد و دارایی ضمن استقبال از این دیدار، با اشاره به لزوم معرفی ظرفیت‌های علوم اجتماعی برای تصمیم‌گیران اقتصادی، نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت علمی پژوهشگاه در کمک به برنامه‌های جاری اقتصادی دولت و وزارت اقتصاد و دارایی تاکید کرد. خاندوزی ضمن بیان اهمیت سیاست‌های اقتصادی دولت برای کمک به تحقق عدالت اجتماعی، تدوین پیوست عدالت به ویژه عدالت فرهنگی را از دغدغه‌های مهم وزارت متبوع خود دانست.

بحث و تبادل نظر پیرامون وضعیت شاخص‌های عدالت فرهنگی و برابری اجتماعی در ایران و نحوة سنجش آنها براساس تجربه‌های جهانی و دغدغه‌های بومی، لزوم توجه به اقتصاد سیاسی از دیگر موضوعات مطرح‌شده توسط مدیران پژوهشگاه در این دیدار بود.

پیمایش ملی «نگرش‌های اقتصادی ایرانیان»، گزارش پژوهش «فرهنگ اقتصادی ایرانیان»، پژوهش تنوع قومی و رشد اقتصادی در ایران، بررسی نقش فرهنگ‎های بومی- محلی در توسعۀ اقتصادی و فرهنگی مناطق کشور، بررسی اقتصاد فرهنگ و هنر و اقتصاد بازی‌های رایانه‌ای ازجمله طر‌ح‌های تحقیقاتی پژوهشگاه در حوزه اقتصاد در سال‌های اخیر بوده است.


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید