با حکم رئیس پژوهشگاه؛

سرپرست پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ منصوب شد

سرپرست پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ منصوب شد

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در حکمی «محمدرضا روحانی» را به سمت «سرپرست پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ» پژوهشگاه منصوب کرد. 

بازسازی ساختار پژوهشکده بر اساس سه حوزه پژوهشی «فرهنگ عمومی»، «حقوق فرهنگی» و «سیاستگذاری فرهنگی»، راهبری برنامه پژوهشی اعضای هیأت علمی پژوهشکده در چارچوب اولویت‌های پژوهشی جدید پژوهشگاه و در چارچوب تکالیف و مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه تحولی وزیر و نیز اهتمام ویژه به کلان برنامه‌های وزارتخانه پیرامون «بازگشت به مسجد»، بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور، پیوست‌نگاری فرهنگی، آمایش فرهنگی، مسائل فرهنگی نوجوانان و نظایر آن از موارد مورد انتظار در این حکم است.

قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه همچنین از رئیس جدید پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ خواسته است تا از اساتید و پژوهشگران جوان حوزه فرهنگ‌پژوهی و سیاستگذاری فرهنگی در شورای علمی پژوهشکده استفاده نماید و نسبت به تشکیل «میز تخصصی» و برگزاری «نشست تخصصی» حول موضوعات و مناقشات فرهنگی به‌منظور ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های سیاستی با رویکرد حل مساله‌محور اقدام کند.

ایجاد فضای گفتگو و همکاری در پژوهشکده و رویکرد تعاملی و هم‌افزا با دیگر پژوهشکده‌ها به‌منظور تعریف طرح‌های پژوهشی مشترک و اجرای رویدادهای ملی، فراهم‌کردن تمهیدات لازم برای حضور فعال‌تر اعضای هیأت علمی پژوهشکده در فضای دانشگاهی و عمومی و رسانه‌ای به‌منظور بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی آنها و نیز پیگیری بهینه امور اعضای هیأت علمی و پیشبرد طرح‌های پژوهشی و مشارکت در شوراهای پژوهشگاه از دیگر موارد خواسته‌شده در حکم رئیس جدید پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ پژوهشگاه است.

روحانی دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی نظری فرهنگی از دانشگاه تهران و عضو هیأت علمی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) است.

مدیر گروه فرهنگ و تمدن، مسئول پژوهشی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات، عضو گروه مطالعاتی سیاستگذاري و مدیریت فرهنگی، عضو گروه جامعه‌شناسی دین موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی، مدیر کمیته تدوین کمیسیون تخصصی فرهنگی مجمع عالی بسیج و عضو گروه دین و فرهنگ مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (ع) ازجمله سوابق محمدرضا روحانی است.

همکاری در تالیف مجموعه سه جلدی «از سیاستگذاری تا سنجش فرهنگی(شاخص‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران)»، «اخلاق و رسانه‌های جمعی؛ رویکردی اسلامی»، «فلسفه و هنجارهای کارکردهای رسانه‌های جمعی از منظر امام خمینی»، «هویت فرهنگی ایرانیان از رویکرد‌های نظری تا مؤلفه‌های بنیادی»، «نشانه‌شناسی رسانه‌ها و معضله فلسفی تکنولوژی و معنا»، «رسانه‌های جمعی و مسئولیت اجتماعی؛ مطالعه تطبیقی رویکرد اسلامی و غربی» عناوین برخی از کتاب‌ها و مقالات محمدرضا روحانی است.

پیش از این محمد روزخوش مسئولیت پژوهشکده فرهنگ را برعهده داشت.



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید