گزارش «حجاب در ترکیه» منتشر شد

بر اساس جدیدترین داده‌های آماری وضعیت حجاب در جمهوری ترکیه
گزارش «حجاب در ترکیه» منتشر شد

 گزارش «حجاب در ترکیه» که بخش اوّل از سلسله گزارش‌های رصد وضعیت حجاب در جهان است، توسط مرکز رصد فرهنگی کشور تهیه و منتشر شد.

 بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، این گزارش که بر اساس جدیدترین داده‌های آماری وضعیت حجاب در جمهوری ترکیه تهیه شده، ضمن مروری بر تاریخ مجادله بر سر حجاب در ترکیه از دوران آتاتورک تا به امروز، به صنعت و بازار حجاب در ترکیه می‌پردازد و توصیفی از مسائل امروزین حجاب در ترکیه ارائه می‌کند. درنهایت نیز با تکیه بر داده‌های جدیدالانتشار، مروری جامع بر وضعیت حال حاضر حجاب در ترکیه ارائه می‌دهد.

آنچه در این گزارش تدوین شده، خلاصه‌ای از نتایج بخش حجاب «پیمایش ایمان و مذهب در ترکیه» (TFRS) است که بین دسامبر ۲۰۲۱ و می ۲۰۲۲ انجام شده و نتایج آن در مارس ۲۰۲۳ منتشر شده است. داده‌ها با نمونه‌گیری تصادفی از 1.942 نفر از شهورندان ۱۸ سال به بالا در ۳۵ استان ترکیه جمع‌آوری شده است که هر دو جمعیت شهری و روستایی را نمایندگی می‌کند.


به استناد این گزارش، ترکیه با پشت سر گذاشتن دوران محدودیت‌ها علیه حجاب، تبدیل به قطب صنعت حجاب و مد عفیفانه در جهان شده است و سبک پوشش ترکی- اسلامی به‌عنوان اصلی‌ترین پوشش زنان مسلمان در غرب شناخته می‌شود.

این گزارش در پی آن است تا تصویری واقعی و آسیب‌شناسانه از وضعیت حجاب در جهان و چالش‌های آن ارائه دهد و از این رهگذر به تکمیل دانش پیرامونی سیاست‌گذاران و پژوهشگران حجاب و عفاف یاری رساند.


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید