صالحی برگزیده شانزدهمین جایزه ادبی جلال شد

صالحی برگزیده شانزدهمین جایزه ادبی جلال شد

صغری صالحی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و نویسنده کتاب «آخرالزمان در رمان‌های آپوکالیپتیک»، در شانزدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد در بخش نقد ادبی شایسته تقدیر شناخته شد.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نقل از ایرنا، آیین اختتامیه شانزدهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد، شامگاه 6 دی 1402 در تالار وحدت و با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گلعلی بابایی دبیر علمی شانزدهمین دوره جایزه جلال آل‌احمد، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از ادیبان برگزار شد.

در این دوره و در بخش نقد ادبی کتاب «آخرالزمان در رمان‌های آپوکالیپتیک» نوشته صغری صالحی از انتشارت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اثر شایسته تقدیر انتخاب شد. صالحی دانش‌آموخته ارشد فلسفه و کلام اسلامی و دانشجوی دکتری فلسفه عصر جدید است. کتاب «آخرالزمان در رمان‌های آپوکالیپتیک» وی می‎‌‌کوشد مفهوم‌‎سازی، بازنمایی و صورت‏‌بندی مضمون «پایان جهان» را در رمان‌‏های آخرالزمانی غرب بررسی کند. 

رویکردهای مختلف به الگوی توسعه و پیشرفت اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، مواجهه نظری و انضمامی با فرهنگ و تکنولوژی  مدرن؛ مطالعه موردی رویکرد سیدمرتضی آوینی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت‎های فرهنگی زنان در جهان اسلام، مطالعه موردی مالزی و اندونزی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، آرسیکا و ترویج فرهنگ و هنر ایران و عشق و نقش آن در تکامل وجودی انسان از ديدگاه احمد غزالی و ملاصدرا از دیگر کتاب‌های ایشان است.

صالحی هم اکنون مدیر انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است.

اهدای جایزهاهدای جایزه بخش نقد ادبی


دیگر برگزیدگان شانزدهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد به این شرح معرفی شدند:

در بخش مستندنگاری کتاب «عملیات احیا» نوشته محمد حکم‌آبادی انتشارات راهکار به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.
 همچنین در این بخش کتاب «من اعتراف می‌کنم» نوشته محمد رحمانی از نشر ایران اثر برگزیده معرفی شد و جایزه ۴۰۰ میلیونی را گرفت.

 در بخش داستان بلند، جایزه جلال ۲ اثر برگزیده داشت. جایزه ۴۰۰ میلیونی این بخش بین کتاب «بیروط» نوشته ابراهیم اکبری و کتاب «غم‌سوزی» نوشته اعظم عظیمی تقسیم شد.

کتاب «از قبل یکشنبه می‌شود» نوشته علی شاهمرادی از نشر خزه در بخش «مجموعه داستان کوتاه» به عنوان اثر شایسته تجلیل معرفی شد.

در بخش ویراستاری نیز سپیده شاهی ویراستار کتاب «روزهای پیامبری» انتشارات سوره مهر به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

در بخش آرمان فلسطین کتاب «صور» نوشته حسین‌علی جعفری از نشر تندیس و «متاستاز اسرائیل» نوشته کوروش علیانی از نشر جام جم به عنوان اثار منتخب معرفی شدند.

در بخش نقد ادبی نیز اثر برگزیده معرفی نشد.
 کتاب «آخرالزمان در رمان‌های آپوکالیپتیک» نوشته صغری صالحی از انتشارت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید