مهدی علیپور در انتقاد از عملکرد استارت‌آپ‌های حوزه کتاب:

بازاریابی خوبی برای استارتاپ‌های حوزه کتاب، انجام نگرفته است

 بازاریابی خوبی برای استارتاپ‌های حوزه کتاب، انجام نگرفته است

نشست «نقش استارت‌آپ‌های حوزه کتاب در ارتقای صنعت نشر» به مناسبت بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب، دوشنبه 26 آبان 99 با حضور ایوب دهقانکار (مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران)، مهدی علیپور حافظی (استادیار دانشگاه علامه طباطبایی)، بهروز رسولی (دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران) و داریوش مطلبی (معاون پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) به‌صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست، داریوش مطلبی تاریخچه اولین استارتاپ‌ها در دنیا را مربوط به اوایل قرن 20 و ایران را مربوط به دهه 70 و 80 شمسی دانست و درباره نحوه فعالیت‌ آ‌ن‌ها در کشور گفت: این استارتاپ‌ها نه‌تنها در حوزه کتاب بلکه در حوزه‌های دیگر هم درمقایسه با سایر نقاط جهان، فعالیت‌های کمتری داشته‌اند. در این زمینه هرچند می‌توان از استارتاپ‌های فعالی چون دیوار، تپسی، دیجی‌کالا و ... نام برد ولی باید گفت عموماً ما در این زمینه خیلی اقدام اساسی نداشته‌ایم و استارتاپ‌های بزرگی را راه‌اندازی نکرده‌ایم.

ادامه مطلب




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید