آرش سلطانعلی در نشست «نگارخانه‌های هنری مجازی»:

خلا قانونی در خرید و فروش‌ آثار هنری در فضای مجازی بسیار مشهود است

خلا قانونی در خرید و فروش‌ آثار هنری در فضای مجازی بسیار مشهود است

نشست مجازی «نگارخانه‌های هنری مجازی؛ فرصت‌ها و محدودیت‌ها در اقتصاد هنر با تمرکز بر بحران کرونا» با حضور آرش سلطانعلی (مدیرگالری ایده) و دبیری طیبه عزت‌اللهی‌نژاد (عضو هیات‌علمی پژوهشکده هنر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) دوشنبه 3 آذر 1399 برگزار ‌شد.

آرش سلطانعلي با هدف کنکاش در نقش نگارخانه‌های مجازی هنر و تاثیر آنها بر اقتصاد هنر، محدودیت‌ها و فرصت‌ها در نگارخانه‌های مجازی هنر با توجه به تجاربی در ایران و سایر کشورهای جهان، اظهار داشت: سال‌ها فعاليت‌ مجازي نگارخانه در ایران و جهان آغاز شده که با گسترش بحران كرونا این حوزه پیشرفت چشمگیری دارد. یکی از مهم‌ترين نگارخانه‌های هنري مجازي جهان Tefaf(The Europen Fine Art Fair) است که در حال حاضر نمایشگاه‌های مجازی این نگارخانه با حضور هنرمندان زیادی از سراسر جهان برگزار می‌شود. 

علاوه بر گالری‌ها، موزه‌ها نیز در این ایام فعالیت‌های گسترده‌ای به شکل مجازی داشتند، همچون موزه متروپولیتن که در فضای مجازی  بیش از هفت میلیون بازدیدکننده دارد، موزه بریتانیا نیز برای نخستین بار 280 هزار تصویر جدید از آثار باستانی خود را به شکل مجازی به اشتراک می‌گذارد. از سویی دیگر حراجی‌های معروف جهان نیز امسال فعالیت‌های خود را به شکل مجازی ادامه دادند، از آن جمله می‌توان به حراجی ساتبیز لندن اشاره کرد، منتقدان در بررسی وضعیت امسال این حراجی که به شکل مجازی انجام شد اظهار داشتند که بیش از هفتاد درصد آثار بفروش نرسیدند، آنان علت اصلی این اتفاق را عدم حضور فیزیکی خریداران و بازدید از آثار می‌دانند که مهم‌ترین مولفه خرید آثار هنری است. 

ادامه مطلب



برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید