پیام تسلیت پژوهشگاه

ابراهیم فیوضات، استاد و معلم جامعه‌شناسی درگذشت
پیام تسلیت پژوهشگاه

ابراهیم فیوضات، استاد و معلم جامعه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، پس از یک دوره بیماری طولانی، روز پنجشنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفت.

مرحوم فیوضات دانش‌آموخته رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه پاریس، عضو هیات‌علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی و از اعضای موسس انجمن جامعه‌شناسی ایران، بود.

عضویت در هیأت تحریریه چند مجله جامعه‌شناسی شامل جامعه‌شناسی ایران، مسائل اجتماعی ایران، و ... ، مدیریت گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهیدبهشتی، مدیریت گروه جامعه‌شناسی صنعتی انجمن جامعه‌شناسی ایران از جمله فعالیت‌های علمی ایشان است.

از تألیفات او می‌توان به آثاری چون بررسی تحولات نظام استاد-شاگردی در ایران (۱۳۷۲)، موانع توسعه صنعتی در ایران، (مجموعه مقالات، ۱۳۷۴) دولت در عصر پهلوی، تهران (۱۳۷۵)، فرهنگ: اخلاق کار و نخبه‌گرایی در ایران (۱۳۸۳)، اصلاح گری و انقلاب، تهران (۱۳۸۳) اشاره کرد.


یکی از آثار مرحوم ابراهیم فیوضات، «نگرش ایرانیان به کار و صنعت از طریق شعر طنز» است که در سال ۱۳۸۶ از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، فقدان این شخصیت برجسته را به خانواده آن مرحوم و نیز، جامعه علمی کشور، تسلیت گفته و از خداوند متعال برای بازماندگان، صبر جزیل مسئلت دارد.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید