با حضور مقامات داخلی و خارجی؛

نخستین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک سنتی جهان اسلام افتتاح می‌شود

نخستین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک سنتی جهان اسلام افتتاح می‌شود

مراسم افتتاحیه نمایشگاه نخستین رویداد تخصصی بین‌المللی پوشاک سنتی جهان اسلام، ساعت ۱۸ پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ باحضور پژوهشگران و مقامات داخلی و خارجی در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه لباس‌های سنتی کشورهای مسلمان به همراه عکس و فیلم از فرهنگ رمضان با حضور معدودی از برندهای اسلامی به نمایش گذاشته شده است. کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ وارشاداسلامی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و نهادهای علمی و فرهنگی ازبرگزارکنندگان این رویداد تخصصی هستند. 

توجه به تکثر فرهنگی جهان اسلام، به نمایش گذاشتن عناصر فرهنگی متنوع با وجوه مشترک و نیز توجه به نقش مؤثرفرهنگ و دیپلماسی در روابط کشورها و وحدت جهان اسلام ازجمله اهداف این نمایشگاه است.


 نخستین رویداد تخصصی بین‌المللی پوشاک سنتی جهان اسلام، باتوجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به سال تولید؛ دانش بنیان؛ اشتغال‌آفرین،در پی آن است تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های فراوان در حوزه فرهنگ به ویژه پوشش با نگاهی دانش‌بنیان و علمی به چگونگی هویت‌زایی ایرانی اسلامی با تأکید بر مد و لباس در جهت تولید و اشتغال‌آفرینی ملی بپردازد.


 پردازش صحیح علمی و فرهنگی به عرصه مدو لباس ایرانی اسلامی، ایجاد بستری برای گفتمان‌سازی و ارائه برنامه‌هایی برای پیشبرد فرهنگ اقتصادی مد و لباس ایرانی اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی با تاکید بر اتحاد کشورهای اسلامی از دیگر اهداف این رویداد تخصصی است.

 

برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید