کتاب آموزش سواد رسانه‌ای منتشر شد

کتاب آموزش سواد رسانه‌ای منتشر شد

کتاب «آموزش سواد رسانه‌ای» نوشته بلین‌ها دو آبرو (مدرس بین‌المللی سواد رسانه‌ای) با ترجمه‌ حسین بصیریان جهرمی(دکتری علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی) از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. 

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات این کتاب تلاش می‌کند تا با پیش‌کشیدن اهمیت سواد رسانه‌ای به درک اصلی پیرامون سواد رسانه‌ای بپردازد و صداهایی را نیز که منعکس‌کننده موضوعات مختلف در این حوزه است‌، به موضوع سواد رسانه‌ای پیوند دهد.

کتاب «آموزش سواد رسانه‌ای» در ۱۷ فصل نگاشته شده که شامل ۱۰ فصل نظری، ۷ فصل کاربردی و کارگاهی برای آموزش سواد رسانه‌ای در بین دانش‌آموزان مقاطع دبستان تا دبیرستان است. 

در تدوین این اثر بیش از ۳۰ نفر از معلمان، کتابداران تخصصی مدارس، متخصصان علوم ارتباطات و مدیران برنامه‌ریزی آموزشی به طور مستمر مشارکت داشته‌اند. همچنین چشم‌اندازهای گسترده‌ای در زمینه سواد رسانه‌ای، تفکر انتقادی، اخبار جعلی، بازنمایی نادرست رسانه‌ها، شهروندی دیجیتال و کاربست سواد رسانه‌ای به مثابه وسیله‌ای برای تغییرات اجتماعی و سیاسی ارائه می‌دهد.

ده فصل در بخش نخست این کتاب، چشم‌انداز گسترده‌ای در زمینه سواد رسانه‌ای ارائه می‌دهد. این فصل‌ها عناوینی مانند نقش اساسی تفکر انتقادی در سواد رسانه‌ای، مسئله اخبار جعلی، بازنمایی نادرست در رسانه‌ها، شهروندی دیجیتال، سواد رسانه‌ای به مثابه یک پدیده جهانی و سواد رسانه‌ای به مثابه وسیله‌ای برای تغییرات اجتماعی و سیاسی را شامل می‌شوند. 


در هر فصل، نمونه‌های حاوی تأمل و بازاندیشی برای استفاده معلمان مختلف، متخصصان آموزش عالی و سایر مقامات مسوول گنجانده شده است. بازاندیشی‌ها و تأملات آنها، مضمون اصلی هر فصل را تقویت خواهد کرد و لنزهای بزرگتری را برای تفکر در مورد ایده‌های هر فصل در اختیار می‌گذارد، که برای توسعه و ترویج این ایده‌ها در یک کلاس درس یا یک جامعه موثر است.

 کتاب‌های پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در غرفه‌ پژوهشگاه در نمایشگاه کتاب به نشانی مصلی، شبستان اصلی، راهرو ۶ ، غرفه ۸ دردسترس است.


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید