مراسم تکریم و معارفه معاون اجرایی پژوهشگاه برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه معاون اجرایی پژوهشگاه برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه معاون اجرایی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، سه‌شنبه 10 مرداد 1402 با حضور سیدمحمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


در ابتدای این مراسم قاسم زائری رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات از محمود علیگو معاون اجرایی سابق پژوهشگاه به دلیل تصدی مسئولانه و صمیمانه این پست، تشکر کرد و گفت: دوران تصدی دکتر علیگو کوتاه بود ولی ایشان چنان پرکار و صمیمی با همکاران ظاهر شدند که گویی چندین سال در این پست مسئولیت داشتند. ایشان این مسئولیت را نه به‌عنوان یک وظیفه اداری بلکه از جهت نوعی تعهد خدمت قبول کردند و انجام می‌دادند. این تعهد و مسئولیت‌پذیری و رابطه تعاملی و برادرانه با کارکنان پژوهشگاه، به تجربه ماندگاری برای این مکان و کارکنان آن تبدیل خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به سوابق مدیریتی درخشان راحله رودکی معاون اجرایی جدید پژوهشگاه، افزود: سرکار خانم رودکی در بدو ورود خود به پژوهشگاه و بدون آغاز فعالیتی، سرمایه نمادین و مدیریتی خود در ستاد وزارتخانه را به پژوهشگاه آورده‌‎اند که این خود می‌تواند به ارتقای پژوهشگاه کمک کند. ایشان یکی از مدیران موفق وزارتخانه هستند که هم به جهت سابقه مدیریتی و هم اشراف کلی بر مسائل پژوهشگاه، می‌توانند به ارتقای پژوهشگاه کمک کنند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در پایان برای محمود علیگو در مراحل و مناصب بالاتر و برای راحله رودکی در اجرای وظایف محوله، آرزوی توفیق کرد.


در ادامه محمود علیگو با بیان اینکه معاون اجرایی، نقش پدرومادری برای پژوهشگاه دارد، به نقش تسهیل‌گر این معاونت اشاره و درباره اهمیت امر پژوهش تصریح کرد: معاون اجرایی، نقش پدرومادری برای پژوهشگاه دارد و این نقش هیچ‌گاه نباید فراموش شود. کارکنان بخش اجرایی نقش تسهیل‌گر دارند و پژوهشگاه روی دست آن‌ها می‌ایستد؛ اما نباید فراموش کنیم که خروجی مهم پژوهشگاه را کارکنان بخش معاونت پژوهشی باید انجام دهند. نگاه به امر پژوهش نباید به‌مثابه امری لوکس و فانتزی باشد. پژوهش امری بنیادین است و یکی از مشکلات اساسی در کشور، توجه به آن در آخرین مراتب است. پژوهشگاه ظرفیت افزایش اعضای هیئت‌علمی را دارد و امید است جناب آقای محمود اسلامی بتوانند این ظرفیت را برای پژوهشگاه زنده کنند.


سید راحله رودکی نیز ضمن تشکر از زحمات بی‌وقفه دکتر علیگو، نسبت به ادامه مسیر ایشان و رساندن پژوهشگاه به جایگاه واقعی خود و حل مسائل اداری کارکنان، ابراز امیدواری کرد.

در ادامه سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وقت‌شناسی را یکی از خصوصیات بارز خانم رودکی دانست و گفت: وقت‌شناسی یکی از خصوصیات بارز خانم رودکی و نظم ایشان در کار، مثال‌زدنی و ستودنی است.


او با بیان اینکه همکاران پژوهشگاه را جدا از همکاران ستاد وزارتخانه نمی‌بینیم، بر پیگیری مسائل پژوهشگاه در زمینه تأمین بودجه لازم، حل مسائل رفاهی کارکنان و اصلاح ساختار و تغییر الگوی نیروی انسانی از طریق برگزاری جلسات مشترک تأکید و از سابقه کاری خانم رودکی به‌عنوان فرصتی برای حل مسائل و مشکلات احتمالی پژوهشگاه یاد کرد.

دکتر اسلامی در پایان، قدمت بالای پژوهشگاه و نیز نگاه عمیق مقام عالی وزارت به آن را به‌عنوان فرصتی مهم در توسعه مسائل فرهنگی کشور دانست.

در این مراسم لوح سپاس از زحمات محمود علیگو و حکم انتصاب راحله رودکی تقدیم آن‌ها شد. همچنین از 5 نفر از همکاران پژوهشگاه به پاس زحمات یک‌ساله آن‌ها، تقدیر شد.




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید