رزومه دکتر اسماعیل افقهی


*مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی: اسماعیل افقهی

محل خدمت کنونی: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

ایمیل: eafghahi@yahoo.com


*سوابق تحصیلی

دوره فرصت مطالعاتی در دانشگاه متروپولیتن اسلو در نروژ از طرف معاونت بین­‌الملل دانشگاه تهران، ۱۳۹۷

دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران، دوره روزانه، ۱۳۹۸، ۱۸:۱۷

کارشناسی ارشد مدیریت رسانه از دانشگاه علامه طباطبائی، دوره روزانه، ۱۳۹۲، ۱۶:۹۵

کارشناسی علم اطلاعات و دانش‌­شناسی از دانشگاه یزد، دوره روزانه، ۱۳۸۴، ۱۷:۲۹

دیپلم ریاضی و فیزیک، دبیرستان نمونه دولتی، ۱۳۷۹، ۱۷:۳۵


*سوابق پژوهشی

۱-کتاب

  • برند رسانه‌­ای، ارتباطات اجتماعی، علی حمیدی‌­زاده و اعظم میرزمانی، ۱۳۹۸
  • مدیریت در رادیو، ارتباطات اجتماعی، علی شعبانی، ۱۳۹۷
  • The statistics of books in Iran, Institute of book house, The Book House, ۲۰۱۷
  • نشر در ایران از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۹۳، خانه کتاب، مجتبی تبریزنیا، ۱۳۹۴
  • دکتری در علوم تربیتی: فلسفه، اهداف و وضعیت حاضر». انتشارات ارتباطات اجتماعی، حسین تقوی، ۱۳۹۴


۲-مقالات علمی-پژوهشی

  • اعتبارسازی و رواسازی مقیاس هویت نویسنده. فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات اطلاع­رسانی دانشگاهی، ۵۵(۳)، پاییز ۱۴۰۰
  • جذب و حفظ مخاطب برای رسانه خبری در ایران: رویکرد سبک زندگی، دو فصلنامه سبک زندگی، ۱۴۰۰
  • شناسایی عوامل تأثیرگذار در برند شدن رسانه خبری، فصلنامه مطالعات میان رشته‌­ای ارتباطات و رسانه، ۱۳۹۸
  • استفاده از خدمات آر.اس.اس در كتابخانه‌­هاي ملي كشورهاي انگليسي زبان و ارائه پيشنهادهايي براي كتابخانه­‌هاي داخلي. فصلنامه تحقيقات اطلاع­‌رسانی دانشگاه تهران، ۶۱، ۱۳۹۱
  • بررسی روند موضوعی تحقیقات رشته کتابداری و اطلاع­رسانی: براساس استنادهای سال­های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۵ مقالات آریست منتشرشده بین سال‌­های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶. فصلنامه اطلاع­رساني و كتابخانه­‌هاي عمومي، ۵۵، ۱۳۸۷
  • Comparison of theories of management of media organizations of Turkey & Iran on TV channels of Khabar in Iran & TRT Turk in turkey: content analysis of foreign news on Khabar & TRT Turk. Global Media Journal. 5 (9). 2014
  • نقش معرفت­‌شناسي فلسفي در تحقيقات علوم كتابداری و اطلاع‌­رسانی. فصلنامه تحقیقات اطلاع­‌رسانی دانشگاه تهران. ۴۴(۵۳)، ۱۳۸۹
  • بررسي تطبیقی تفکرات حاکم بر اداره رسانه­‌ها در شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران و تی‌­آرتی ترک ترکیه: تحلیل محتوای اخبار خارجی شبکه خبر و تی‌­آرتی ترک. فصلنامه رسانه، ۲۴(۳)، ۱۳۹۲
  • نحوه انعكاس حوادث در مطبوعات فارسی: مطالعه موردي چهار روزنامه صبح ايران، همشهری، جام جم و شرق. فصلنامه رسانه، ۲۳(۲)، ۱۳۹۱


۳-مقالات همایش

  • اقناع و وسایل ارتباط جمعی. نخستین کنفرانس علوم شناختی و رسانه. ۱۳۹۸. تهران.
  • Tehran public insight towards local mass media. 3th international conferences on management in the 21 century. 11 July 2016. Rome- Italy.
  • رویکرد تئوری نهادی نوین در مدیریت معاصر. اولین همایش بین­المللی علوم اجتماعی و روان­شناسی. ۲۷ جولای ۲۰۱۷.
  • رویکرد پست مدرنیسم در توسعه با نگاهی بر تئوری اینگلهارت. اولین همایش بین‌­المللی علوم اجتماعی و روان شناسی. ۲۷ جولای ۲۰۱۷.
  • مدیریت استراتژیک در رادیو، کنفرانس ملی آموزش و توسعه منابع  انسانی، ۱۳۹۴.


۴-طرح‌های پژوهشی

  • گزارش توصیفی و تحلیلی وضعیت فرهنگی و هنری استان­های کشور (خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، کرمان، جنوب کرمان)، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۸-۱۳۹۹
  • ارزیابی سیاست­گذاری رسانه‌­ای برای بازی­‌های دیجیتالی در ایران: رویکرد مصرف محتوا، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۹-۱۴۰۰


۵-ترجمه

  • توئیتر و روزنامه‌­نگاری. فصلنامه تخصصی نمایه پژوهش، ۸(۳ و ۴). زمستان ۱۴۰۰
  • ارزشیابی مدیر اجرایی؛ نقش شما به‌عنوان یک عضو هیئت مدیره، ارتباطات اجتماعی، امین حسینی، ۱۳۹۵
  • فرهنگ­‌های برند رسانه خبری، فصلنامه نقد کتاب اطلاع‌­رسانی و ارتباطات، ۱۳۹۵


۶- نقد كتاب

  • Picard, Robert G. (2020). Media  and Communications Policy Making: Processes, Dynamics and International  Variations. London: Palgrave Macmillan. ISBN: 9783030351724

چاپ شده در فصلنامه نمایه پژوهش. ۸(۱): ۱۶۹-۱۷۸.

  • مدیریت رسانه: نگاهی نو. تهران: انتشارات دانشگاه صدا و سیما. ۱۳۹۴. چاپ شده در فصلنامه نقد کتاب اطلاع‌رسانی و ارتباطات.
  • درآمدي بر نقش رسانه­‌ها در جريان­‌سازي. تهران: صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، مركز پژوهش‌­هاي اسلامي. ۱۳۹۳، چاپ شده در فصلنامه نقد کتاب اطلاع­‌رسانی و ارتباطات.
  • جستارهای معرفت‌­شناسی هابرماس و پوپر. قپچاق. تهران: تيسا، ۱۳۹۳. چاپ شده در فصلنامه نقد کتاب علوم اجتماعی.
  • تاریخ رسانه؛ از گیلگمش تا گوگل. ترجمه بهروز تورانی. تهران: موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران. ۱۳۹۴. چاپ شده در فصلنامه نقد کتاب اطلاع­رسانی و ارتباطات.
  • استراتژی­‌های رقابتی رسانه تألیف سیلویا ام. چان اومستد، ۱۳۹۵، چاپ شده در فصلنامه نقد کتاب اطلاع‌­رسانی و ارتباطات.


۷-گزارش فرهنگی

  • حکمرانی در عرصه خبر: تحلیل گفتمان خبری توئیتر، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۹-۱۴۰۰


۸- نظارت و داوری خارج از پژوهشگاه

  • داوری مقالات کنفرانس بین­المللی ارتباطات و رسانه در پاریس. 72nd Annual International Communication Association Conferences from 12-29 November 2021 Paris.، پاییز ۱۴۰۰
  • داوری مقالات نشریه علمی- پژوهشی تحقیقات کتابداری و اطلاع­رسانی دانشگاه تهران، ۱۴۰۰-۱۴۰۱.

ادامه



برچسب ها
مطالب مرتبط
٠٦ ارديبهشت ١٣٩٩

رزومه دکتر زهرا عبدالله

١٧ دي ١٣٩٨

روان‌پریش‌ها

١٧ دي ١٣٩٨

روان‌آزار

١٧ دي ١٣٩٨

رفاه

از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید