سیاوش صلواتیان در نشست «مسائل و چالش‌‎های پژوهش در سیاستگذاری رسانه‌ای ایران»:

یکی از مشکلات اصلی ما، تأخیر در شناخت مسائل است

یکی از مشکلات اصلی ما، تأخیر در شناخت مسائل است

سیاوش صلواتیان گفت: یکی از مشکلات اصلی ما، تأخیر در شناخت مسائل و مسئله‌یابی‌ست که خیلی وقت‌ها کار از کار گذشته است. لذا در این مسیر هم باید نهادهای سیاستگذار تقویت شوند و هم نهادهای پژوهشی به کمک نهادهای سیاستگذار بروند.

همزمان با هفته پژوهش نشست تخصصی «مسائل و چالش‌‎های پژوهش در سیاستگذاری رسانه‌ای ایران» با سخنرانی حسن خجسته (عضو هیئت‌علمی دانشگاه صدا و سیما)، سیاوش صلواتیان (عضو هیئت‌علمی دانشگاه صدا و سیما) و سمیه لبافی (عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات) دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹ با دبیری اسماعیل افقهی (عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات) به صورت آنلاین برگزار شد.

در بخش اول برنامه حسن خجسته شرط لازم و ضروری در مسیر پژوهش و سیاستگذاری را تعریف مسئله دانست وعنوان کرد: اولین چیزی که باید به آن توجه کنیم، تعریف مسئله و توافق بر سر آن است. ما باید ببینیم در حوزه ارتباطات به‌طور کلی و حوزه رسانه به طور خاص، مسئله ما چیست که می‌خواهد در نهایت منجر به سیاستگذاری عمومی شود. مهمترین موضوع در پژوهش ما، تعیین مسئله است. لذا می‌توان گفت مشکل ما این است که مسئله روشن نیست. زمانی هم مسائلی داریم که مهم و اصلی هستند ولی نیاز به کشف دارند و به‌خودی‌خود ظاهر نمی‌شوند. نکته دوم این است که اگر ما با مسئله مواجه شدیم، حل آن هم باید در جهت مصلحت عمومی باشد نه مصلحت یک سازمان که این مصلحت می‌شود دلیل اول ما برای سیاستگذاری.

ادامه مطلب




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید