در نشست «خانواده در سینما و ادبیات ایران» مطرح شد:

از آسیب‌های خانواده در سینما صحبت شود

از آسیب‌های خانواده در سینما صحبت شود

پوران درخشنده کارگردان سینما در مورد همراهی سینما با وضعیت خانواده امروز گفت: به نظرم درصد این همراهی زیاد نیست و همنوایی وجود ندارد چون پژوهش در آن نیست؛ برخی چیزها در این سینما نشان داده نمی شود و گفته نمی شود و در بخش جدی سینما و بخش اجتماعی برخی موارد حذف و مسکوت گذاشته می شود، درحالی که تلاش ما باید بهبود و تکامل خانواده با صحبت از کاستی‌ها و آسیب‌های آن و تلاش برای حذف آنان باشد.

دومین نشست از سلسله نشست‌های «باشگاه گفتگو» با موضوع «خانواده ایرانی» سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ با حضور ایرج فیضی (جامعه‌شناس و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی)، پوران درخشنده (نویسنده و کارگردان سینما) و فرشته احمدی (نویسنده و منتقد ادبی) و با دبیری مصطفی اسدزاده (عضو پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) به‌صورت برخط برگزار ‌شد.

سوالاتی چون سینما و ادبیات ایران معاصر تا چه اندازه نمایشگر واقعی خانواده و مسائل آن در ایران است؟ روایت «خانواده» در سینما و ادبیات ایران تا چه اندازه با نتایج پژوهش‌های انجام‌شده درباره خانواده در ایران مطابقت دارد؟ چه نسبتی بین نتایج تحقیقات و آفرینش‌های هنری در ایران برقرار است؟ وظیفه هنرمندان چیست؟ نظام سیاستگذاری در این میان چه نقشی دارد؟ از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

ادامه مطلب




برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید