بازخوانی کتاب‌های نوروز-1

امکان‌سنجی تشکيل سازمان بين‌المللی نوروز

امکان‌سنجی تشکيل سازمان بين‌المللی نوروز

كتاب «امکان‌سنجی تشکيل سازمان بين‌المللی نوروز» نوشته دکتر محمود يزدان‌فام است که در سال 1394 با نظارت محمدرضا مجيدی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات پژوهش و منتشر شده است.

در اين كتاب، «نوروز» را  يکی از مهم‌ترين مناسبت‌ها و آيين‌های فرهنگ و تمدن ايراني می‌داند که  در  طول قرن‌ها در ميان اقوام و ملل منطقه، گرامي داشته شده و موجب پيوند  آنها  با يکديگر شده است؛ بر این اساس، امکان‌سنجی شکل‌گيری «سازمان بين‌المللی نوروز» را مورد توجه قرار می‌دهد. 

نويسنده   اين كتاب با تأكيد بر اينكه تشکيل «سازمان بين‌المللي نوروز» مي‌‌تواند  به  تقويت هويت و همبستگي ايرانيان در داخل کشور، بازيابي و بازسازي هويت   ايراني ملل منطقه، گسترش مناسبات مردمي و فرهنگي ملل حوزه تمدني ايران كمك  كند به دنبال پاسخگويي به اين پرسش است که چه بسترها، زمينه‌ها، فرصت‌ها،   ظرفيت‌ها و موانعي بر سر راه تاسيس سازمان بين‌المللي نوروز در ميان کشورهاي حوزه تمدني نوروز وجود دارد؟


 پژوهشگر این اثر معتقد است سازمان بين‌المللی نوروز می‌تواند به کاهش تنش ميان دولت‌های منطقه و تعميق پيوندهای سياسی، اقتصادی بيشتر ميان آنها منجر شود مشروط بر آنكه سازمان موفقی پايه‌گذاری شود و سازوکارهای مناسبی برای فعاليت‌های آن طراحی و اجرا شود.


برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید