سازمان سینمایی بررسی می‌کند:

ترجیحات سینمایی مردم چیست؟

یافته‌های پیمایش ملی ذائقه سینمایی ایرانیان ارائه می‌شود
ترجیحات سینمایی مردم چیست؟

یافته‌های پیمایش ملی «ذائقه سینمایی ایرانیان» ارائه می‌شود.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، یافته‌های پیمایش ملی «ذائقه سینمایی ایرانیان» به مناسبت روز ملی سینما ارائه می‌شود.

مطالعه جایگاه سینما در زندگی روزمره مردم، شناخت ترجیحات سینمایی مردم، شناسایی رفتار مصرفی و الگوهای مصرف مخاطبان فیلم به تفکیک سینما و شبکه نمایش خانگی، تلویزیون و ماهواره و مطالعه عوامل موثر بر انتخاب فیلم از سوی مخاطبان برخی مقولات طرح‌شده در این پیمایش بوده است.


در این نشست که یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به صورت برخط از سوی پژوهشکده فرهنگ پژوهشگاه برگزار می‌شود، محمد رحمتی (معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی)، محمد رضایی(پژوهشگر دانشگاه فرانکفورت و ناظر علمی این پیمایش)، بهارک محمودی(پژوهشگر سینما- عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) و فاطمه فلاح (مدیر علمی پیمایش) درخصوص یافته‌های این پیمایش گفتگو خواهند کرد.

دبیری این نشست را مصطفی اسدزاده (عضو پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) بر عهده خواهد داشت.

علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند از طریق نشانی زیر اقدام کنند:

https://www.skyroom.online/ch/ricac/culture

این پیمایش به سفارش سازمان سینمایی کشور در تابستان 1400 با تعداد نمونه 5000 و در گستره ملی  اجرا شده است. یافته­ های این پیمایش همراه با یادداشت‌ هایی تحلیلی از محققان منتشر خواهد شد. متولی این طرح پژوهشی، پژوهشکدۀ فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است.   






برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید