در دیدار مشاور اجتماعی وزیر با رئیس پژوهشگاه تأکید شد:

برنامه‌ریزی راهبردی در حوزه مسائل اجتماعی

برنامه‌ریزی راهبردی در حوزه مسائل اجتماعی

عاطفه خادمی، مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه، فرهنگ، هنر و ارتباطات درخصوص همکاری مشترک دیدار و گفتگو کرد.

رئیس پژوهشگاه در این دیدار با اشاره به طرح‌ها و فعالیت‌های پژوهشگاه در حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی، آمادگی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات را برای هرگونه همکاری با ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.

 برنامه‌ریزی راهبردی در حوزه مسائل اجتماعی اولویت‌‌دار کشور با تأکید بر حوزه­‌های اجتماعی، سرمایه اجتماعی، جمعیت زنان و خانواده با ایجاد پیوند میان حوزه فرهنگ و اجتماع از طریق ظرفیت‌ های قانونی و اجرایی وزارت متبوع که در متن حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به مشاور اجتماعی وزیر تصریح شده است، در این دیدار مورد تأکید طرفین قرار گرفت.


در این دیدار که 24 خرداد 1401 برگزار شد، میثم مهدیار معاون پژوهشی پژوهشگاه نیز حضور داشت. طی سال‌های اخیر طرح‌های پژوهشی متعددی از سوی پژوهشگاه در حوزه مسائل  و آسیب‌های اجتماعی  انجام شده است.طرح بررسي پيامدهاي فرهنگي اشتغال زنان، طرح عوامل اجتماعی موثر بر زندگی مجردی در شهر تهران، انواع خرده فرهنگ و نابهنجاری‌های اجتماعی(آسیب‌شناسی) جوانان، سنجش اخلاق شهروندی شهروندان تهرانی، مطالعه جامعه شناختی زندگی پس از طلاق در ایران، راهبردهای فرهنگی ارتقای توانمندی اقشار آسیب‏‌پذیر، بررسی میزان نشاط اجتماعی در بین مردم، بررسی جامعه شناختی رفتارهای فرهنگی شهروندان در حوزهحمل و نقل عمومی ، تحولات و تغییرات خانواده در تهران، آسیب‏‌شناسی نفاق در حوزه عمومی و اجتماعی، بررسی وضعیت نشاط اجتماعی در ایران: مشکلات و راهکارها نمونه‌ای از طرح‌های پژوهشی انجام‌شده در این زمینه است.





برچسب ها
از طریق فرم زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید